آخر هفته بارانی با ورود سامانه جدید بارشی به کشور/ آسمان تهران ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود.


زمان: 09:12
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819904

سازمان هواشناسی از بارش های جدید با ورود سامانه بارشی در آخر هفته در برخی مناطق خبر داد و افزود: آسمان تهران ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی گفت: امروز گاهی وزش باد شدید غبارآلود در برخی مناطق دامنه های غربی و جنوبی البرز رخ می دهد. فردا چهارشنبه در شمال غرب آذربایجان، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش های متنوع پیش بینی می شود.

روز پنجشنبه بخش‌هایی از دامنه‌های شمال غرب زاگرس در همدان، مرکزی، غرب اصفهان، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رعد و برق شکسته و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک شدید پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش، علاوه بر این مناطق، روز جمعه در استان های کرمانشاه و لرستان بارش پراکنده خواهد بود و در شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز، مرکز و شرق وزش باد شدید همراه با احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود.

شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور، دامنه بارش در دامنه های شمال غرب، غرب و جنوب البرز است.

یکشنبه هفته آینده دامنه بارش ها در دامنه های زاگرس واقع در همدان، مرکزی، کوم، دامنه های جنوبی البرز، سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور خواهد بود و این سامانه از مسیر خارج می شود. شمال شرقی

امروز و فردا تحت تاثیر جریانات سرد شمالی در سواحل دریای خزر کاهش موقت دما وجود دارد. از پنجشنبه تا شنبه هفته آینده با افزایش سرعت باد در عراق، پدیده خیزش و نفوذ گرد و خاک به غرب و جنوب غرب کشور رخ می دهد که کاهش کیفیت هوا و دید افقی را در پی خواهد داشت.

آسمان تهران در روزهای آینده ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر و پنجشنبه و شنبه شب‌ها در برخی مناطق همراه با رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بیشینه و کمینه دمای پایتخت در روز چهارشنبه 27 و 16، پنجشنبه 27 و 15، جمعه 28 و 17 و شنبه 25 و 14 درجه سانتیگراد خواهد بود.

ورامین با 31 درجه سانتیگراد و فیروزکوه با 4 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان تهران در 24 ساعت گذشته بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید