افزایش بارندگی در نیمی از کشور با بهره برداری از سامانه جدید بارشی/ آسمان تهران نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد شدید است.


ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834264

سازمان هواشناسی اعلام کرد با تقویت سامانه بارشی امروز از شرق تا شمال و جنوب غرب کشور بارش، رعد و برق و رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید و رگبار گرد و خاک پیش بینی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز فعالیت سامانه بارشی در حال افزایش است، دامنه بارش در نیمه شرقی کشور، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه های جنوبی زاگرس است و خواهیم داشت. شاهد بارش باران در این مناطق باشیم.

منطقه آسیب دیده روز دوشنبه آذربایجان شرقی، جنوب غربی، اردبیل جنوبی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی خوزستان، شرق کهگیلویه و بویرا است.

روز سه شنبه در استان های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، کهگیلویه و بویراحمد شمال و شرق خوزستان و یزد بارندگی خواهیم داشت.

روز چهارشنبه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال زنجان، گلستان و خراسان شمالی بارش باران پیش بینی می شود.

اثرات خطرناکی که برای آن هشدارهای نارنجی و زرد صادر شده است، آبگرفتگی معابر، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها، روان شدن آب رودخانه ها، احتمال اصابت صاعقه، لغزندگی جاده ها، غبارروبی موقت و کاهش دید، آسیب به سازه های موقت، شکستگی درختان فرسوده و آسیب به صنعت کشاورزی

بارش ها تا روزهای پایانی هفته ادامه خواهد داشت و وزش باد بعدی باید امروز و فردا در نیمه شرقی کشور شدید باشد که می تواند منجر به طوفان گرد و خاک در مناطق شیب دار شود.

آسمان تهران امروز نیمه ابری، گاهی ابری و در ساعاتی وزش باد شدید است. بیشینه و کمینه دمای فردا تهران 27 و 21 درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد با حداقل دمای 3 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید