ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ وزش باد شکسته و بارش باران در اکثر استان ها


ساعت: 09:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910761

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از حاکمیت شرایط جوی آرام در اکثر مناطق کشور، وزش باد و بارش پراکنده باران در برخی استان ها و همچنین ورود سامانه بارشی در غرب کشور خبر داد. کشور.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز (3 آبان) در اکثر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است که پس از آن مه محلی یا مه صبحگاهی رقیق است. پدیده غالب در بسیاری از مناطق است. تنها در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در سواحل گیلان افزایش ابر و بارش باران پیش بینی می شود.

وی افزود: روز سه شنبه (3 آبان) در گیلان و شرق اردبیل بارندگی و در برخی نقاط مازندران بارش پراکنده خواهد بود. در نواحی امتداد زاگرس مرکزی و جنوبی، به ویژه در استان های مرکزی، شرق لرستان، غرب اصفهان، فارس، باد پدیده غالب است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی، چهارشنبه (4 آبان) با ورود سامانه بارشی در غرب کشور در دامنه های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب و در بعدازظهر در دامنه های جنوبی غرب و البرز مرکزی افزایش ابر و بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات برف پیش بینی می شود. در این روز در شرق کرمانشاه، جنوب همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و غرب اصفهان بارش شدید باران پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه (5 آبان) دامنه این سامانه نواحی شمال غرب و استان های اصفهان، فارس، بوشهر و خوزستان را شامل می شود و در برخی مناطق بارش باران، رعد و برق و وزش باد موقتی شدید و در سردسیر خواهد بود. و مناطق کوهستانی باران می بارد برف می بارد. شدت و حداکثر بارش در روز پنجشنبه در مناطق محدود به زاگرس مرکزی خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز جمعه (6 آبان) در جنوب غرب، بخش هایی از مرکز کشور، شرق و شمال شرق و شرق البرز بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف خواهد بود.

وی افزود: دوشنبه و سه شنبه در خلیج فارس و سه شنبه و چهارشنبه در دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی دو روز آینده تهران گفت: آسمان تهران فردا (3 آبان) صاف با مه در صبح و وزش باد در بعدازظهر پیش بینی می شود. با کمینه دمای 7 و بیشینه دمای 15 و چهارشنبه (4 آبان) صاف تا نیمه ابری و نیمه ابری همراه با رگبار باران در شب با کمینه دمای 8 درجه سانتیگراد و بیشینه 15 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (23 و 24 آبان ماه) بندرعباس با دمای 32 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای 4- و 3- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید