آغاز بارش باران و برف از امشب با ورود سامانه بارشی/ کاهش ۷ تا ۹ درجه ای دما در پیش بینی نوار شمالی کشور


ساعت: 11:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805833

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور گفت: امروز با ورود سامانه بارشی در نوار غربی، دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از مرکز و شرق کشور بارش برف و باران فعال خواهد بود. 7 تا 9 درجه در شمال کشور. بارش باران و برف از امشب با ورود سامانه بارشی آغاز می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان گفت: امروز سامانه بارشی در نوار غربی، شمال فارس و بوشهر، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران و در مرکز و شرق کشور فعال بوده و موجب بارش برف و باران و موقتی می شود. وزش باد شدید در استان‌های جنوبی: «باعث رعد و برق می‌شوند.

وی افزود: همچنین در جنوب اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، غرب کردستان، کرمانشاه و لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد نیز ارتفاعات شرق خوزستان بارش شدید باران و برف خواهد داشت. در جزایر شمالی خلیج فارس نیز رعد و برق مشاهده می شود و دریا مواج و طوفانی است.

وی در ادامه تاکید کرد: اوایل امشب با نفوذ جریانات شمالی به غرب دریای خزر، بارش ها با کاهش دما در شرق اردبیل و گیلان آغاز می شود. فردا علاوه بر جنوب شرق کشور در سایر نقاط شرق مازندران، گلستان، غرب فارس و نیمه شمالی بوشهر بارش خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: جزایر خلیج فارس در سواحل بوشهر رگبار و رعد و برق و دریا مواج خواهد بود. در این روز وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز، نوار شرقی و جنوب کشور شدت می‌گیرد و در نوار شمالی کشور دما کاهش می‌یابد. خلیج فارس نیز خشن خواهد بود.

وی گفت: یکشنبه هفته آینده بارش ها در سواحل شمالی خراسان شمالی و خراسان شمالی ادامه دارد و این سامانه به تدریج از شمال شرق خارج می شود. در جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، غرب کردستان و زنجان بارش برف متناوب است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور تاکید کرد: وزش باد شدید شدید در دامنه های جنوبی البرز پیش بینی می شود. خلیج فارس و دریای عمان نیز طوفانی خواهد بود. برای دوشنبه هفته آینده در ارتفاعات وزش باد شمال شرق، شرق و جنوب شرق و کاهش نسبی دما و بارش پراکنده برف و خلیج فارس مواج خواهد بود. همچنین از روز سه شنبه تا چهارشنبه بعدازظهر در کشور جو آرام و با ثبات خواهد بود.

وی افزود: گفتنی است فردا (شنبه) وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک در استان های سمنان، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس پیش بینی می شود. از شنبه تا دوشنبه دمای هوا در شمال کشور حدود هفت تا نه درجه کاهش می یابد.

وی در خاتمه وضعیت هوای تهران را تصریح کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات بارش باران با احتمال بارش برف همراه با وزش باد شدید گاهی با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد و یکشنبه است. آسمان ابری صبحگاهی بارش پیش بینی می شود بارش باران و گاهی برف همراه با وزش باد شدید و بتدریج کاهش ابر با کمینه دمای 1 و حداکثر 8 درجه سانتیگراد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید