پیش بینی بارش برف و باران در 20 استان / کاهش دما تا 7 درجه در هفته آینده

ساعت: 11:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794518

سازمان هواشناسی از بارش باران، برف، رعد و برق و وزش باد از امروز تا یکشنبه هفته آینده در 20 استان کشور خبر داد و به کاهش محسوس دما در برخی نقاط کشور اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان با اشاره به روند نزولی در برخی نقاط کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی امروز در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران. ، گلستان، البرز، تهران، شمال ایلام و همدان ابرناکی بارش باران، برف و وزش باد است.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و کرمان ابرنکی ارتفاعات و بارش خفیف باران و وزش باد پیش بینی می شود، همچنین در روز شنبه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان شمالی بارش تند باران و برف دمای هوا پیش بینی می شود. حدود 5-7 درجه

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی ادامه داد: در جنوب بوشهر، فارس، هرمزگان و برخی مناطق کرمان گاهی بارش باران و رعد و برق رخ می دهد.

وی افزود: روز یکشنبه (۵ دی) آسمان در اکثر نقاط کشور صاف بود. افزایش ابر و وزش باد در جنوب شرق کشور در روزهای دوشنبه (15 دی) و سه شنبه (18 دی) و در سایر مناطق جوی آرام و پایدار پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، تا روز یکشنبه (5 دی) در نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما خواهیم داشت و در روزهای شنبه (5 دی) و یکشنبه (5 دی) خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (14 آذرماه) صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای یک و بیشینه دمای 9 درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (6 دی ماه) صاف و گاهی وزش باد همراه با نقاط گرد و خاک با حداقل دمای صفر و حداکثر 8 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (3 و 4 دی) بندرعباس با دمای 27 و 28 درجه سانتیگراد و اردبیل با دمای 3 تا 0 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید