بارش 4 روزه باران، برف، کولاک و سرما از فردا در کشور / کاهش 10 درجه ای دما در برخی مناطق

ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799885

سازمان هواشناسی از کاهش دما تا 10 درجه در شمال و غرب کشور خبر داد و اعلام کرد: با اعلام سامانه بارشی از فردا تا پایان یکشنبه آینده، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، کاهش دما و بارش برف همراه است. در مناطق سردسیر کولاک خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز هوا در اکثر نقاط کشور پایدار و تنها در نواحی غرب و شمال غرب کشور و ارتفاعات غرب البرز بارش باران و برف پیش بینی می شود.

با توجه به ثبات جوی در تهران و کرج، امروز و طی دو روز آینده در اصفهان به دلیل تجمع آلاینده های هوا افت کیفیت هوا خواهیم داشت.

از فردا با ورود سامانه جدید بارشی، بارش باران و برف در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی آغاز می شود و تا پایان یکشنبه آینده بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش دما، تگرگ و تگرگ در مناطقی آغاز می شود. در مناطق سردسیر و ارتفاعات مستعد برف و کولاک ظاهر می شود.

روز جمعه شدت و فعالیت گسترده سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، سواحل غربی دریای خزر، سواحل غربی خلیج فارس، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس، بارش‌های موقت قوی افزایش یافت. وزش باد، رعد و برق و مناطق سردسیر مرتفع کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود.

روز جمعه در غرب آذربایجان غربی و غرب کردستان، شمال و شرق خوزستان، شمال غرب فارس، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، ارتفاعات اصفهان بارش خواهد بود. مناطقی در استان های تهران، آلبورگ، گیلان و مازندران. پدر

شنبه هفته آینده سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به کار خود ادامه می دهد و در شمال شرق و جنوب کشور بارش شدید باران ادامه خواهد داشت. در این روز در استان های فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، غرب آذربایجان غربی، لرستان، نیمه غربی اصفهان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، خراسان شمالی، تتران و طران. البرز خواهیم دید.

برای یکشنبه آینده در استان های هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب فارس و جنوب خراسان بارش باران پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی در ارتباط با فعالیت سامانه بارشی نسبت به احتمال روان آب، سیلابی شدن معابر عمومی، افزایش سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، طغیان رودخانه ها، لغزندگی، مه و کاهش دید در جاده ها، مسدود شدن معابر کوهستانی و برف هشدار داد. .و احتمال افت فشار گاز را صادر کرد.

دمای هوا در روزهای جمعه و شنبه در شمال غرب، غرب و استان های ساحلی دریای خزر بین 6 تا 10 درجه کاهش می یابد. همچنین در ابتدای هفته آینده افت دما در نیمه غربی کشور خواهیم داشت که یکشنبه آینده در ایلام، خوزستان و دوشنبه در بوشهر و فارس با احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و ماشین آلات پیش بینی می شود.

روز جمعه در جنوب شرق، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور و روز شنبه در نیمه شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی از نقاط برداشت دور از انتظار نیست.

آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با پاکسازی تدریجی گرد و غبار صبحگاهی پیش بینی می شود و امشب هر چند ساعت یکبار وزش باد شدید در تهران خواهد بود.

امروز بندرعباس و اهواز با 24 درجه سانتیگراد و ارومیه با 7 درجه سانتیگراد گرمترین مراکز کشور هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید