هواشناسی: زمستان امسال «شدید» نیست، هوای سرد «طبیعی» است/ تازه به میانگین دما رسیدیم/ در گذشته حداقل دما در شهرهایی مانند تهران زیر صفر بود/ بارش برف شدیدتری برای تهران پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی: زمستان امسال «شدید» نیست، هوای سرد «طبیعی» است/ تازه به میانگین دما رسیدیم/ در گذشته حداقل دما در شهرهایی مانند تهران زیر صفر بود/ بارش برف شدیدتری برای تهران پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی با اشاره به ورود دو سامانه جدید بارشی به کشور گفت: امسال «زمستان سختی» نداریم، اما دمای هوا به حالت اولیه برگشته است. معمولی.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی با اشاره به ورود دو سامانه جدید بارشی به کشور تصریح کرد: امسال «زمستان سخت» نداریم اما دمای هوا به حالت عادی بازگشته است.

صادق ضیائیان درباره کاهش دما و سردی هوا گفت: روز چهارشنبه (30 دی ماه) سامانه بارشی وارد کشور شد که باعث کاهش شدید دما شد و تا روز جمعه (3 دی ماه) ادامه داشت.

ضیائیان در گفت وگو با ایسنا، درباره شدت سردی هوا نسبت به سال های گذشته اظهار کرد: در حال حاضر زمستان سختی نداریم و کاهش دما را نمی توان به دو هفته آینده محدود کرد، زیرا به طور کلی هوای سرد است. در زمستان طبیعی است و می تواند تا پایان ادامه یابد. در زمستان سرد بمانید.

وی تصریح کرد: با وجود کاهش شدید دما تنها می توان گفت به میانگین دما رسیده ایم. در گذشته حداقل دما در شهرهایی مانند تهران در روزهای زمستان زیر صفر بود. در واقع گرمای هوا در این فصل غیرعادی است و اکنون دمای هوا وارد حالت عادی شده است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی درباره ورود سامانه جدید بارشی به کشور گفت: این سامانه بارشی تغییر چندانی در دما به همراه ندارد اما بیشتر بارش ها به صورت برف است. در واقع بارش در استان های گرم به صورت باران و در مناطق سردسیر برف پیش بینی می شود.

وی افزود: امروز (4 دی) انتظار داریم بارش های ناشی از سامانه جدید بارشی دامنه وسیع تری داشته باشد.در استان های تهران، البرز، قزوین، زنجان، گیلان، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، بارش برف پیش بینی می شود. لرستان، مرکزی، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد.

ضیائیان همچنین گفت: در استان های بوشهر و شمال و غرب فارس و در نیمه شمالی استان های سمنان، خراسان شمالی و خراسان شمالی بارش برف خواهیم داشت. بارندگی در استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی خفیف و در سایر استان ها خوب است.

وی افزود: روز سه شنبه (6 دی) سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می شود که جنوب کشور را تحت تاثیر قرار داده و استان های هرمزگان، بوشهر، جنوب فارس و جنوب کرمان روح را به همراه خواهد داشت. این سیستم در استان های ذکر شده وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی تصریح کرد: نکته قابل توجهی که این دو سامانه جدید بارشی دارند، بارش مناسب و قابل توجه برف امروز است که امیدواریم بر اساس پیش بینی ها، بارش مناسبی در انتظار تهران باشد.

بارش شدید برف در تهران

ضیائیان با تاکید بر اینکه شدت بارندگی در نقاط مختلف کشور متفاوت است، گفت: برای استان تهران که در چند روز گذشته بارندگی های خفیف و پراکنده داشته است، بارش برف سنگین تری پیش بینی می شود که ممکن است حمل و نقل شهری را با مشکل مواجه کند. .

دیدگاهتان را بنویسید