بارش برف و کولاک در تهران / دمای زیر صفر در تمامی ایستگاه های هواشناسی پایتخت

بارش برف و کولاک در تهران / دمای زیر صفر در تمامی ایستگاه های هواشناسی پایتخت

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش برف و کولاک تا فردا (4 دی) و دمای زیر صفر در تمامی ایستگاه های هواشناسی خبر داد.

با بررسی نقشه های هواشناسی، تصاویر ماهواره ای و خروجی مدل های پیش بینی عددی، از اواخر وقت امروز و فردا (24 و 25 آذرماه) با فعالیت سامانه بارشی در استان، طی چند ساعت برف، مه، گاهی وزش باد و … در ارتفاعات منطقه احتمال کولاک وجود دارد.

از روز دوشنبه (26 دی) به دلیل سکون نسبی جو و وزش باد، افزایش محسوس آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا تا پایان هفته در مناطق پرجمعیت و صنعتی استان خواهیم داشت.

از نظر دما نیز سردی هوا تا روز یکشنبه ادامه دارد و از روز دوشنبه افزایش تدریجی دما پیش بینی می شود.

آسمان تهران فردا (4 دی) چند ساعت ابری همراه با بارش برف و گاهی وزش باد با حداقل دمای 3- و حداکثر دمای 2 درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (6 دی) نیمه ابری خواهد بود. و گاهی وزش باد با حداقل دمای 2- و حداکثر 5 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران از فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش برف، کولاک و مه، لغزنده بودن جاده، کولاک و کاهش دید از اواخر روز شنبه تا یکشنبه (24 تا 25 آذرماه) در استان تهران به ویژه در نیمه شمالی و کاهش دید خبر داد. کوهستان، با صدور اخطار سطح نارنجی رنگ.

در نتیجه این خطر اختلال در سفرهای درون شهری و درون شهری، تاخیر و لغو احتمالی پروازها و آسیب به صنعت کشاورزی پیش بینی می شود.

رئیس اداره هواشناسی استان تهران پرهیز از سفرهای غیرضروری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، مدیریت مصرف سوخت و آماده‌سازی دستگاه‌های امداد و نجات شهری و جاده‌ای را برای جلوگیری از خسارت و خطر توصیه می‌کند.

در هشدار سطح نارنجی، یک پدیده جوی پیامدهای منفی و آسیب های احتمالی پیش بینی می شود. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک رویداد مضر صادر می شود.

دمای زیر صفر در تمامی ایستگاه های هواشناسی تهران

با ورود سامانه بارشی به کشور دمای هوا طی چند روز گذشته کاهش چشمگیری داشت و استان تهران نیز از این وضعیت مستثنی نبود، به طوری که حداقل دمای همه ایستگاه های هواشناسی به زیر صفر رسید و امروز آبعلی سردترین ایستگاه است. در تهران با دمای -15 درجه سانتیگراد.

بعد از آبعلی، ایستگاه دماوند با -13، میگون و پردیس -11، فیروزکوه و لواسان -10، شمیران (اقدسیه) -8، چیتگر و فرودگاه امام خمینی (ره) -5، مهرآباد و ورامین -4 و شهریار -3 بیشترین – ایستگاه های سرد تهران در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید