افزایش دمای هوا در پایتخت / اخطار زرد هواشناسی برای تهران


ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879450

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به افزایش دما و وزش باد شدید در پایتخت هشدار داد و گفت: با توجه به اعلام زردی هشدار هواشناسی و افزایش دما در روزهای آتی، از شهروندان تقاضا دارم مدیریت مصرف بهینه انرژی را در دستور کار قرار دهند. “

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی گفت: افزایش دمای هوا در اکثر نقاط کشور در روزهای آینده به ویژه تهران پدیده کپک زدگی خواهد بود.

طی دو روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق و مرکز وزش باد شدید موقت و رگبار گرد و خاک و از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه در مناطقی از شرق به ویژه زابل رگبار شن و گرد و خاک کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی را شاهد خواهیم بود. پیش بینی می شوند. .

همچنین طی سه روز آینده نوار غربی کشور و بخش‌هایی از جنوب کشور به دلیل ورود گرد و خاک از عراق غبارآلود خواهد بود.

حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران نیز روز گذشته در جمع خبرنگاران درباره صدور اخطاریه زرد هواشناسی گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی تا دو روز آینده افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

وی گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی امشب سه شنبه 7 لغایت پنجشنبه 8 تیرماه مبنی بر کاهش کیفیت هوا و افزایش دما بدون تردد غیرضروری به ویژه از ظهر تا غروب آفتاب و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب از جمله کلاه، عینک آفتابی برای شهروندان «به ویژه برای بیماران، کودکان، سالمندان، افرادی که در فضای باز کار می کنند توصیه می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: هشدارهای مربوط به شکستگی درختان، آسیب به سازه‌های ضعیف و خطر سقوط اجسام در ارتباط با وزش باد شدید صادر شده است و از شهروندان درخواست می‌شود نسبت به ارائه توصیه‌های ایمنی در خصوص برنامه پیشگیری یا کاهش پیامدهای آن اقدام کنند. از حوادث احتمالی

وی افزود: با توجه به افزایش دما و البته افزایش مصرف آب و برق، توصیه می شود همه همشهریان محترم به مدیریت بهینه و مصرف انرژی توجه داشته باشند تا با آب و برق برخورد نکنند. وقفه ها.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید