هشدار هواشناسی / کاهش دمای هوا و افزایش آلودگی هوا در برخی استان ها

هشدار هواشناسی / کاهش دمای هوا و افزایش آلودگی هوا در برخی استان ها

روز جدید : سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوا در شمال کشور و افزایش آلودگی هوا در استان های غربی طی سه روز آینده خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پیش یابی سازمان هواشناسی امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در بعدازظهر ابری، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید و در سایر مناطق کشور پیش بینی می شود. ، هوا آرام و پایدار خواهد بود.

فردا به غیر از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ارتفاعات کرمان در بعدازظهر بارش پراکنده پیش بینی می شود. در پایان هوای گیلان و آبرانکی مازندران بارش خفیف و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

روز پنجشنبه در اردبیل و سواحل شمالی ابرانکی بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما و وزش باد خواهد بود. در ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان رگبار و رعد و برق در بعدازظهر دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی سه روز آینده در شهرهای مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور آسمان غبارآلود همراه با کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. روز جمعه در نقاطی در شرق مازندران و گلستان و ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان بارندگی و در بقیه مناطق جوی آرام و پایدار حاکم است.

شنبه آینده در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل شمالی کشور ابرانکی بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق واقع در ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان پیش بینی می شود. و بلوچستان باران و رعد و برق و باد خواهد بود.وزش باد شدید.

از بعدازظهر چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده با نفوذ جریانات شمالی خنک به سواحل دریای خزر، کاهش نسبی دما در شمال غرب آذربایجان، آذربایجان شرقی، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمالی حاکم است. خراسان رضوی و دریای خزر در این مدت طوفانی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید