وزش باد ملایم و افزایش دمای هوا در پایتخت / احتمال جاری شدن سیل در برخی استان ها در اواسط هفته


ساعت: 09:38
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819100

سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد گرم و آب شدن برف در ارتفاعات نسبت به احتمال وقوع سیل و ریزش بهمن در برخی استان ها هشدار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا سه شنبه بیشتر مناطق کشور جوی پایدار، امروز و فردا به دلیل وزش باد گرم، افزایش تدریجی دما و وزش باد نسبتاً شدید جنوبی در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل به ویژه اردبیل و گیلان دارد. . .

اواخر فردا و سه شنبه در ارتفاعات استان های گیلان، مازندران و گلستان آسمان ابری و رگبار باران پیش بینی می شود. همچنین روز سه شنبه دمای هوا در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل 6 تا 10 درجه کاهش می یابد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، روز چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب کشور رگبار و رعد و برق شکسته پیش‌بینی می‌شود و سرعت وزش باد در گری، شمال غرب، جنوب شرق و استان‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز افزایش می‌یابد و منجر به گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

روز پنجشنبه در برخی مناطق شمال غرب، سواحل خزر و در استان های دامنه جنوبی البرز رگبار و رعد و برق رخ می دهد. در نیمه غربی مرکز و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید در مناطق غبارآلود ظاهر می شود.

آسمان تهران امروز ابری، در نقاطی با ابر متغیر و وزش باد از ۱۱ تا ۲۴ کیلومتر پیش بینی می شود.

از بعدازظهر دوشنبه تا پنجشنبه نیمه ابری، گاهی ابری همراه با وزش باد شدید در برخی مناطق و گاهی بسیار شدید.

روز چهارشنبه پس از چند ساعت بارش در برخی مناطق همراه با رعد و برق و رعد و برق در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید