پیش بینی هوای استان ها در دو روز هفته / احتمال وزش باد در برخی استان ها


ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841688

بر اساس نقشه های هواشناسی در دامنه های شمال شرقی، شرقی و جنوبی البرز در استان های تهران، البرز، سمنان، کوم و مرکزی، در برخی مناطق به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی، امروز (14 خرداد) در گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده و در خراسان شمالی، خراسان شمالی، خراسان شمالی، بخشی از استان های اردبیل و آذربایجان شرقی، دامنه ها و ارتفاعات پراکنده سمنان و سمنان و ایزران گاهی رعد و برق و بادهای قوی ظاهر می شود.

در روز جمعه (15 خرداد) بارش متناوب باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و موقت در برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی پیش بینی می شود که این شرایط از شنبه تا دوشنبه (17 خرداد) است. تا 18 خردادماه در برخی مناطق شمال غرب دامنه ها و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و به ویژه در بعدازظهر و اوایل عصر غالب خواهد شد.

بر اساس پیش بینی های هواشناسی، با تشکیل گرد و غبار در عراق و انتقال آن به مرزهای غربی امروز (14 خرداد) در جنوب غرب و برخی مناطق غرب و جنوب کشور کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. 6 ژوئن) و همچنین برخی از مناطق جنوبی کشور در روز شنبه (7 خرداد).

همچنین امروز (14 خرداد) در برخی مناطق به ویژه در منطقه زابل، در دامنه های شمال شرق، شرق و جنوب البرز در استان های تهران، البرز، سمنان، کوم و مرکزی وزش باد شدید خواهد بود.

جمعه (15 خرداد) در شرق و شمال شرق، شنبه (7 خرداد) در شمال شرق، نوار شرقی و بخش هایی از مرکز، یکشنبه و دوشنبه (8 و 9 خرداد) در نوار شرقی کشور، وزش باد شدید و خیزش. در برخی مناطق د. روزهای جمعه و شنبه (16 و 7 خرداد) در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما و از امروز تا شنبه (5 تا 7 خرداد) خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و شرق. دریای عمان طوفانی است

بر اساس نقشه های هواشناسی، استان اردبیل با حداکثر 16 و کمینه 7 درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان و اهواز با حداکثر 40 و حداقل 26 درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان است. (5 خرداد) بیشینه دما به 29 درجه سانتیگراد و کمینه به 19 درجه می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید