پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور تا 3 شهریور/ بارندگی، رعد و برق و وزش باد شدید در 13 استان


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896305

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور از رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در 13 استان و گرد و خاک در منطقه مرزی ایلام و خوزستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان مخاطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز در گیلان، مازندران و برخی مناطق گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان شمالی، خراسان شمالی، شمال شرق آذربایجان، ارتفاعات سمنان و شرق تهران شاهد بارش باران و در برخی مناطق به ویژه در ارتفاعات بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

ادامه داد: یکشنبه (30 شهریور) در برخی مناطق گیلان، مازندران، اردبیل، شمال شرق آذربایجان و دامنه ها و ارتفاعات البرز مرکزی، دوشنبه (31 شهریور) در ارتفاعات گیلان، مازندران، ارتفاعات جنوبی البرز مرکزی. باران، گاهی اوقات بارش باران و رعد و برق رخ می دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور، وضعیت جوی روز شنبه در ارتفاعات هرمزگان و فارس پیش بینی می شود و روز یکشنبه در دامنه ها و ارتفاعات فارس، هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابرناکی پیش بینی می شود. پیش بینی می شود در بعدازظهر رگبار باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد موقتی شدید باشد.

وی ادامه داد: اواخر روز چهارشنبه (3 شهریور) در برخی مناطق شمال غرب و شرق آذربایجان بارش پراکنده خواهد بود.

به گفته ضیائیان، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه دمای هوا در اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر افزایش می یابد.

وی ادامه داد: امروز و فردا پس از چند ساعت در شرق، شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، در برخی مناطق بویژه در زابل خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. حوزه.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، سرعت وزش باد در ایلام و خوزستان در مقاطعی افزایش می یابد و افزایش گرد و خاک در نوار مرزی این دو استان دور از انتظار نیست. .

ضیائیان ادامه داد: سرعت وزش باد در روزهای دوشنبه و سه شنبه به مدت چند ساعت در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و روز چهارشنبه در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: امروز و فردا دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با بیان وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (30 شهریور) صاف تا کمی ابری و تا ساعاتی دیگر با حداقل وزش باد پیش بینی می شود. دمای 21 و حداکثر دما 31 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (31 شهریور) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با کمینه دمای 22 و حداکثر دمای 31 درجه سانتیگراد است.

ضیائیان گفت: امروز و فردا (29 و 30 شهریور) اهواز با دمای 45 و 46 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 7 درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید