پیش بینی وزش باد، گرد و خاک، باران و رعد و برق در مناطق مختلف کشور تا پایان هفته


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888687

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پدیده غالب برای کشور تا روز پنجشنبه افزایش ابر، رگبار باران، در نقاطی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: از روز گذشته در نواحی شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، ارتفاعات و دامنه های زاگرس در استان های همدان، مرکزی، لرستان شرقی، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نوار شرقی خوزستان و شمال غرب فارس، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد: شدت بارندگی ها در مناطق چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد و شرق استان خوزستان بیشتر خواهد بود.

امروز در نوار شمالی کشورمان و همچنین در ارتفاعات و دامنه های البرز و زاگرس مرکزی بارش موقت خواهیم داشت که گاهی ممکن است با رعد و برق و وزش باد همراه باشد.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و شمال فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
پیش بینی بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید

پیش بینی می شود طی سه روز آینده در بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر همرفتی و رگبار باران موقتی رخ دهد.

طی پنج روز آینده در شرق کشورمان به ویژه در منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز ایران وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک خواهد بود و در این مدت در کشورهای همسایه غربی نیز خیزش گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کنیم. که در بخش‌هایی از غرب منتقل خواهد شد.

از روز سه شنبه تا پنجشنبه با افزایش وزش باد در مناطق شرقی کشورمان طوفان و بدتر شدن کیفیت هوا پیش بینی می شود.

امروز در تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و تا سه روز آینده در دریای خزر شور و نشاط وجود دارد. طی پنج روز آینده در شرق دریای عمان و از بعدازظهر سه شنبه تا پنج شنبه در غرب خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید