وزش باد شدید در پایتخت و مناطقی از کشور / احتمال جاری شدن آب در ۷ استان


زمان: 09:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855267

سازمان هواشناسی اعلام کرد پدیده وزش باد شدید برای امروز در استان های سمنان، خراسان شمالی رضوی و خراسان شمالی همراه با افزایش ابرهای همرفتی و احتمال رعد و برق و بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط جوی حاکم در روزهای آینده گفت: امروز وزش باد شدید در کشور داریم که در استان‌هایی مانند تهران، البرز، قزوین، بخش‌هایی از همدان، مرکزی، کردستان و بخش‌هایی از استان قابل مشاهده است. استان زنجان».

برای امروز و فردا در استان های سمنان، خراسان شمالی و خراسان شمالی وزش باد شدید همراه با افزایش ابرهای همرفتی و احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

این سازمان با اعلام احتمال وقوع گرد و غبار در کشور خاطرنشان کرد: وزش باد شدید در نقاط مستعد گرد و غبار با این پدیده همراه خواهد بود.

شرایط تشدید این پدیده در بعدازظهر و عصر مساعدتر است.

روزهای جمعه و شنبه در شمال شرق کشور به ویژه در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان شاهد بارش های محلی خواهیم بود.


اطلاعیه سازمان هواشناسی طی روزهای آتی به شرح زیر است.

شرح سیستم اول: باد و گرد و غبار

زمان شروع: شنبه 1401/03/21

زمان اختتامیه: یکشنبه 14/03/03

نوع خطر: باد شدید و مناطق پر گرد و غبار

حوزه عمل:

شنبه 30 اسفند 1401: خوزستان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد، شرق سمنان و شمال سیستان و بلوچستان.

یکشنبه 31 اسفند 1401: خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد شرقی، شرق سمنان، بوشهر و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر خطر: احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال تاخیر پرواز، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، تخلیه اشیا از ساختمان های نیمه کاره و احتمال سقوط بیلبوردها.

توصیه: احتیاط در هنگام رانندگی به ویژه در جاده های کویری، استحکام سازه های موقت، نبود پارکینگ در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، عدم حضور افراد آسیب پذیر در فضای باز.

شرح سیستم دوم: رشد ابرهای همرفتی

زمان شروع: یکشنبه 1401/03/22

زمان اختتامیه: یکشنبه 14/03/03

نوع خطر: رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد گرد و غبار

حوزه کاری: سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شمال شرق آذربایجان، شمال غرب، شمال اردبیل، شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان.

اثر خطر: رعد و برق، سیل و محدودیت جریان محلی، آسیب به تابلوهای تبلیغاتی و سازه های موقت و شکستگی نهال ها و درختان فرسوده، کاهش دید و کیفیت هوا و امکان دفع اشیا از ساختمان های نیمه کاره.

توصیه: از رانندگی در کنار رودخانه ها، احتیاط در ترافیک، احتیاط در کوهنوردی و جابجایی عشایر عشایری، احتیاط در چرای دام و استحکام بخشی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و … خودروها را در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه چوبی پارک نکنید. مواد

توضیحات سیستم: ارتفاع موج و سرعت باد را افزایش دهید

زمان پایان: اواخر یکشنبه 1403/03/22

نوع خطر: باد متوسط ​​تا شدید و افزایش ارتفاع موج

حوزه عمل:

شنبه 30 اسفند 1401: شمال خلیج فارس در نواحی ساحلی و سواحل استان خوزستان.

یکشنبه 31 اسفند 1401: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در نواحی ساحلی و در امتداد سواحل استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

اثر خطر: ممکن است شناگران غرق شوند، قفس ها و تورهای ماهیگیری آسیب ببینند، قایق ها و شناورهای کوچک آسیب ببینند و فعالیت های دریایی در خلیج فارس مختل شود.

توصیه: در هنگام شنا مراقب باشید، مراقب سفرهای دریایی به ویژه شناورهای سبک و قایق های ماهیگیری و تفریحی باشید و احتیاط های لازم را توسط فعالان دریایی انجام دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید