افزایش دمای هوا در تهران و 12 استان دیگر / هشدار کیفیت هوا برای گروه های حساس


ساعت: 11:02
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878957

سازمان هواشناسی با اشاره به گرمای هوا در کشور از ورود گرد و خاک از عراق خبر داد و به گروه های حساس هشدار داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طی 24 ساعت آینده در استان های شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، برخی از مناطق گیلان، مازندران، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، شش بارندگی، وزش باد شدید موقت و رعد و برق پیش بینی می شود. .

آسمان غرب کشور به دلیل نفوذ گرد و غبار از کشور عراق و وزش باد غبارآلود است که در برخی مناطق باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی می شود.

بعدازظهر سه شنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود. طی 2 روز آینده وزش باد در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب سمنان و شرق تهران شدت گرفت که باعث افزایش غلظت گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در این مناطق شد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بعدازظهرهای چهارشنبه و پنجشنبه در سیستان و بلوچستان وزش باد نسبی و وزش باد شدید در شمال شرق و شرق کشور موجب خیزش گرد و غبار و بدتر شدن کیفیت هوا می شود.

همچنین دمای هوا در اکثر نقاط کشور افزایش می یابد و در تهران و 12 استان دیگر وضعیت قابل توجهی خواهد بود. دمای هوای تهران تا 41 درجه پیش بینی می شود.

همچنین روز پنجشنبه در سواحل دریای خزر و وزش باد خراسان رضوی کاهش نسبی دما، ابر و بارش متناوب پیش بینی می شود. روز جمعه وزش باد همراه با گرد و خاک در نوار شرقی و مناطقی از سمنان و شرق تهران پیش بینی می شود.

سامانه اول: رشد ابرهای همرفتی (به ویژه در بعدازظهر و اوایل عصر) و فعالیت سامانه بارشی.

نوع خطر: باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه 1401/04/06: خراسان شمالی، هرمزگان.

اثر خطر: احتمال رعد و برق، وزش باد شدید موقت، احتمال آبگرفتگی معابر و محدودیت رواناب، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال سقوط اجسام از ساختمان های نیمه کاره و کاهش دید.

توصیه: از رانندگی در اطراف رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنید، در کوهنوردی و جابجایی عشایر مراقب باشید، در چرای دام مراقب باشید و خودرو را در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره پارک نکنید.

سیستم دوم: باد و گرد و غبار

نوع خطر: باد نسبتاً شدید، گرد و غبار برآمده و گرد و غبار نافذ

منطقه اثر:

دوشنبه 1401/04/06: ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، قزوین، کوم، لرستان، همدان.

اثر ریسک: کاهش کیفیت هوا، کاهش دید، آسیب به صنایع حساس به گرد و غبار و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، احتمال تاخیر و لغو.

توصیه: از حضور در فضای باز به ویژه در گروه های حساس، مدیریت و حفاظت از صنایع حساس به گرد و غبار، پارک نکردن خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، مقاوم سازی سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره خودداری کنید.

سیستم اول: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج

نوع خطر: افزایش ارتفاع امواج در ساحل و دریا بین 1 تا 1.5 متر.

منطقه اثر:

دوشنبه 15 فروردین 1401: نواحی مرکزی و غربی خلیج فارس و نواحی مرکزی و شرقی تنگه هرمز و دریای عمان در نواحی ساحلی سواحل خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان.

تأثیر خطر: شناگران ممکن است غرق شوند، قفس ها و تورهای ماهیگیری ممکن است آسیب ببینند، قایق ها و کشتی های کوچک ممکن است آسیب ببینند.

توصیه: احتیاط در هنگام شنا، احتیاط در سفرهای دریایی به ویژه در کشتی های سبک و قایق های ماهیگیری و تفریحی و رعایت احتیاط های لازم توسط تمامی فعالان دریایی.

سیستم دوم: افزایش ارتفاع امواج در ساحل و دریا بین 1 تا 1.5 متر.

زمان شروع: اواخر روز دوشنبه 1401/04/06

زمان پایان: اواخر چهارشنبه 14/04/04

نوع خطر: افزایش سرعت باد و ارتفاع موج

زمینه کاری: دریای خزر در نواحی ساحلی و سواحل گیلان، مازندران، گلستان.

اثرات خطرناک: شناگران ممکن است غرق شوند، قفس ها و تورهای ماهیگیری ممکن است آسیب ببینند، قایق ها و کشتی های کوچک ممکن است آسیب ببینند.

توصیه: هنگام شنا مراقب باشید، در سفرهای دریایی به ویژه در هنگام گشت و گذار با کشتی های سبک و قایق های ماهیگیری و تفریحی احتیاط کنید و اقدامات احتیاطی لازم را توسط فعالان دریایی انجام دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید