هوای تهران همچنان برای گروه های حساس ناسالم است/ افزایش دمای هوا تا 5 روز آینده

هوای تهران همچنان برای گروه های حساس ناسالم است/ افزایش دمای هوا تا 5 روز آینده

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که شاخص کیفیت هوا برای گروه های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص فعلی آلاینده «ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۱۰ است و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

همچنین شاخص آلودگی هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق زیر 2.5 میکرون» با میانگین 89 بوده و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبولی قرار دارد.

لازم به ذکر است کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم می شود که بر اساس آن از 0 تا 50 در محدوده هوای پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول، سالم یا متوسط ​​و از 101 تعیین می شود. تا 150 هوای ناسالم برای گروه های حساس. در محدوده 151 تا 200 هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه ها و در محدوده 201 تا 300 هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار دارد. بر اساس این طبقه بندی، شرایط کیفی هوا در محدوده 301 تا 500 خطرناک است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت ریسک هواشناسی با بیان اینکه طی دو روز آینده در اکثر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت، گفت: طی پنج روز آینده در اکثر مناطق افزایش محسوس دما خواهیم داشت. کشور (به ویژه در کمربند شمالی).

همچنین صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی در تشریح پیش بینی کلی هوای کشور بر اساس نقشه های همدیدی و پیش یابی پنج روز آینده گفت: امروز (شنبه 8 بهمن ماه) در خراسان جنوبی، خراسان جنوبی بارش پراکنده باران در رضوی و ارتفاعات شمالی کرمان پیش بینی می شود.

وی افزود: روزهای یکشنبه (9 بهمن) و دوشنبه (10 اسفند) در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با اشاره به اینکه روز سه شنبه (11 اسفند) در بخش هایی از شمال غرب و کوه های مرکزی زاگرس بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می شود، گفت: امروز کاهش خواهد داشت. میزان بارندگی در جنوب غرب کشور کیفیت هوا به دلیل پدیده گرد و غبار پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: در سه روز آینده افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار در شهرهای صنعتی نیست.

وی همچنین با بیان اینکه طی پنج روز آینده در اکثر نقاط کشور (به ویژه کمربند شمالی) افزایش محسوس دما خواهیم داشت، گفت: همچنین امروز و فردا احتمال ریزش بهمن در کوه های مرکزی البرز وجود دارد. روز سه شنبه در شمال شرق و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید و در روز چهارشنبه علاوه بر این مناطق در بخش هایی از شرق و جنوب شرق کشور و در مناطق مستعد وزش باد شدید پیش بینی می شود. انتظار می رود که بلند کردن مناطق باعث گرد و غبار شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی، طی سه روز آینده در خلیج فارس و از اواخر وقت امروز تا دوشنبه در تنگه هرمز و دریای عمان اختلال وجود دارد.

ضیائان در پایان دمای هوا و شرایط جوی پایتخت را پیش بینی کرد و گفت: کمینه و بیشینه دمای تهران امروز (شنبه) از 9 تا منفی 1 درجه سانتیگراد، فردا (یکشنبه) بین 11 تا 0 درجه سانتیگراد و پس فردا خواهد بود. فردا (دوشنبه) بین 12 و دو درجه سانتیگراد تغییر خواهد کرد.

وی افزود: همچنین آسمان تهران امروز “صافی همراه با مه محلی”، فردا “صبح صاف و مه آلود، بعد از ظهر وزش باد شدید” و پس فردا “بامداد صاف و بتدریج موضعی باد.” مه”.

دیدگاهتان را بنویسید