غلظت آلاینده ها در حال افزایش است/ هوای تهران همچنان برای گروه های حساس ناسالم است

غلظت آلاینده ها در حال افزایش است/ هوای تهران همچنان برای گروه های حساس ناسالم است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا در حال حاضر 131 و کیفیت هوای پایتخت برای گروه های حساس ناسالم است.

آمارهای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در 24 ساعت گذشته تهران دارای کیفیت هوای ناسالم برای گروه های حساس بوده و شاخص آلودگی 140 بوده و امروز با کاهشی نه چندان محسوس به عدد 131 رسیده است اما هوا همچنان ادامه دارد. برای گروه های حساس حساس ناسالم است.

بر اساس پیش بینی ها، با تداوم شرایط جوی پایدار تا صبح امروز و عدم وزش باد موثر، با افزایش ترافیک صبحگاهی، غلظت ذرات معلق افزایش می یابد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق به ویژه در مناطق پرتردد به ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس

حاکمیت این شرایط جوی در طول روز از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری می کند. افزایش نسبی سرعت باد در برخی ساعات، غلظت آلاینده ها را تا حدودی کاهش می دهد، اما افزایش ترافیک تا اواخر عصر روز دوشنبه، غلظت آلاینده ها را افزایش داده و وضعیت ناسالم را برای گروه های حساس در بیشتر مناطق ایجاد می کند.

وزش باد موثر تا صبح فردا همراه با افزایش تردد وسایل نقلیه منجر به تجمع آلاینده ها و ایجاد وضعیت ناسالم برای گروه های حساس در اکثر نقاط پرتردد می شود. تداوم شرایط جوی پایدار در طول روز باعث محدود شدن انتشار آلاینده ها می شود.

لازم به ذکر است با شرایط جوی پایدار و عدم وزش باد موثر همراه با افزایش ترافیک عصرگاهی، غلظت ذرات معلق تا پایان روز سه شنبه افزایش می یابد و کیفیت هوا در اکثر مناطق در محدوده ناسالم برای حساس خواهد بود. گروه ها.

به گزارش سایت شهر، توصیه می شود کودکان، سالمندان و گروه های حساس از انجام فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

تهران از ابتدای سال تاکنون 2 روز هوای پاک، 144 روز هوای قابل قبول، 107 روز ناسالم برای گروه های حساس، 16 روز ناسالم، 2 روز بسیار ناسالم و 2 روز خطرناک را تجربه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید