هوای تهران همچنان برای گروه های حساس ناسالم است

هوای تهران همچنان برای گروه های حساس ناسالم است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در حال حاضر (16 تیرماه) میانگین کیفیت هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است.

بر اساس پیش بینی های انجام شده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح روز چهارشنبه (18 تیرماه) به دلیل عدم وزش باد موثر و افزایش تردد وسایل نقلیه، کیفیت هوا در اکثر نقاط پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار می گیرد. . افزایش نسبی سرعت باد در طول روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل می کند، اما با افزایش دما در ساعات بعد از ظهر فرصت تولید و افزایش غلظت آلاینده های ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق فراهم می شود.

کاهش سرعت باد تا اواخر وقت چهارشنبه منجر به افزایش ترافیک عصرگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد.

عدم وزش باد موثر تا صبح روز پنجشنبه (17 تیر) و افزایش تردد وسایل نقلیه باعث افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در اکثر مناطق پرتردد می شود. در صورت تداوم این شرایط جوی در طول روز، شرایط مناسبی برای پراکندگی آلاینده ها فراهم نمی شود و تولید و افزایش غلظت آلاینده های ازن به دلیل افزایش دما در ساعات بعد از ظهر منجر به وخامت کیفیت هوا می شود. در برخی مناطق

وزش باد موثر تا عصر روز پنجشنبه باعث افزایش غلظت ذرات معلق می شود و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس در اکثر نقاط پرتردد پیش بینی می شود.

شاخص آلاینده هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ریزگردهای زیر 2.5 میکرون» با میانگین 111 بوده و کیفیت هوای پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم است. آلاینده شاخص فعلی «ذرات معلق زیر 2.5 میکرون» با میانگین 113 است و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

لازم به ذکر است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم می شود. بر اساس این تقسیم بندی، صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای قابل قبول (سالم) یا متوسط، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای همه گروه ها، از سال 201 تا 300 هوا “بسیار ناسالم” و از 301 تا 500 شرایط کیفیت هوا “خطرناک” است.

دیدگاهتان را بنویسید