تداوم بارش باران و برف در کشور تا پایان هفته / وزش باد شدید در 21 منطقه و کاهش دما در نوار شمالی

ساعت: 11:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793275

سازمان هواشناسی با توجه به افزایش فعالیت و ورود بارندگی های جدید به کشور تا روز چهارشنبه برای اکثر مناطق کشور بارش باران و برف پیش بینی کرد و نسبت به وزش باد شدید در ۲۱ استان از فردا تا چهارشنبه هشدار داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی پنج روز آینده در مناطق سردسیر و کوهستانی مه و رگبار برف و در مناطق گرمسیری در مناطق مستعد تگرگ بارش باران پیش بینی می شود.

امروز بارش‌ها که از جمعه گذشته وارد کشور شده بود در شمال غرب و غرب و در استان‌های خوزستان، لرستان، جنوب ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال به‌طور موقت کاهش یافته است. بوشهر و برخی از مناطق اصفهان یزد، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش گاهی همراه با رعد و برق رخ می دهد.

بارش فردا در سراسر غرب کشور (شمال غرب، غرب و جنوب غرب)، دامنه های غربی و مرکزی البرز، فارس، شمال بوشهر و سایر نقاط اصفهان، یزد و خراسان رضوی پیش بینی می شود. شدت بارش در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری شرق و جنوب لرستان، غرب کردستان و غرب آذربایجان غربی خواهد بود.

روز سه شنبه هفته جاری علاوه بر مناطق بالادست، در برخی نقاط شرق، مرکز و شرق کشور، در البرز شرقی در استان های مازندران، گلستان و سمنان بارش پراکنده و وزش باد و سامانه بارشی پراکنده خواهد بود. به تدریج کشور را ترک کنند. سامانه بارشی جدید از بعدازظهر سه شنبه از سمت شمال غرب وارد کشور می شود و روز چهارشنبه شمال غرب و بخش هایی از غرب را برف و باران می پوشاند.

روز چهارشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و کرمانشاه بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود و در اوایل عصر با جاری شدن دریای خزر به سمت شمال، در استان‌های گیلان و مازندران بارش خفیف و نسبی خواهیم داشت. کاهش دما

روز پنجشنبه در برخی مناطق شمال غرب، استان های ساحلی دریای خزر و مناطق کوهستانی البرز برف می بارد.

بر اساس این گزارش، از امروز تا سه شنبه هفته جاری افزایش نسبی دما بین 3 تا 5 درجه در سواحل شمالی کشور و شرق اردبیل پیش بینی می شود و در روزهای پنجشنبه و جمعه دما بین 5 تا 8 درجه کاهش می یابد. درجه.

غرب خلیج فارس از امروز تا سه شنبه و دریای خزر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج و طوفانی است.

آسمان تهران امروز نیمه ابری با کاهش ابر، امشب بتدریج شاهد غبار محلی و فردا صبح غبار و فردا شب در تهران مجددا بارندگی خواهیم داشت و بیشینه و کمینه دمای پایتخت 11 و 3 درجه است. .

بندرعباس امروز با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرم ترین و تبریز با بیشینه دمای 6 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان است.

سازمان هواشناسی همچنین نسبت به وزش باد شدید از اواخر وقت فردا تا پیش از ظهر چهارشنبه هفته جاری در برخی استان ها هشدار داد.

بر اساس این اطلاعیه فردا در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، اردبیل، روز سه شنبه در استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، مرکزی، کوم، اصفهان، سفرمان. ، یزد، یزد در شمال سیستان و بلوچستان و روز چهارشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان وزش باد شدید خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید