ورود سامانه جدید بارشی به کشور از ظهر پنجشنبه / افزایش بارندگی و کاهش محسوس دما در نوار شمالی

ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779138

سازمان هواشناسی از افزایش بارندگی ها در نوار شمالی و ورود بارش های جدید از ظهر پنجشنبه به کشور خبر داد و اعلام کرد: امروز و فردا در نوار شمالی دمای هوا بین 6 تا 12 درجه کاهش محسوسی خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، با تشدید سامانه بارشی در استان‌های اردبیل، گیلان، زنجان، آذربایجان شرقی، مازندران و گلستان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و خراسان شمالی بارش شدید باران. وزش باد شدید، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات. البته با تقویت جریان های شمالی، بارش ها در استان های ساحلی دریای خزر افزایش می یابد.

امروز همچنین در برخی مناطق آذربایجان غربی، کردستان و زنجان افزایش ابر و بارش پراکنده وجود دارد.

سامانه بارشی فردا در استان های ساحلی خزر مازندران، گلستان، گیلان، خراسان شمالی، خراسان شمالی رضوی و ارتفاعات البرز در تهران و سمنان فعال می شود و منجر به بارش باران می شود.

امروز و فردا در برخی نقاط استان هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

سامانه جدید بارشی از ظهر پنجشنبه هفته جاری وارد کشور می شود که به تدریج در شمال غرب، غرب و کوه های زاگرس مرکزی بارش های پراکنده گاهی همراه با وزش باد افزایش می یابد.

در روزهای جمعه و شنبه بر شدت و دامنه فعالیت سامانه بارشی افزوده می شود و علاوه بر مناطق مذکور، در بخش هایی از جنوب غربی، دامنه های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و سواحل غربی خزر. دریا، باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید.

دما امروز و فردا در نوار شمالی کاهش محسوسی خواهد داشت به طوری که امروز در شمال غرب و سواحل دریای خزر و فردا در شمال شرق کشور بین 6 تا 12 درجه کاهش دما را خواهیم داشت. احتمال آسیب رساندن به محصولات کشاورزی وجود دارد سرما و یخبندان. در این مدت در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش در کشور به صورت برف خواهد بود.

تنگه هرمز و دریای خزر امروز و فردا طوفانی است.

آسمان پایتخت امروز همراه با ابری متغیر همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 20 و 9 درجه پیش بینی می شود. البته از بعدازظهر امروز در تهران شاهد افزایش ابر و وزش باد خواهیم بود.

از امروز تا پنجشنبه در استان تهران دمای هوا به ویژه در نیمه شمالی استان بین 4 تا 6 درجه کاهش می یابد و بر اساس پیش بینی های هواشناسی هوای استان طی پنج روز آینده صاف تا نیمه ابری خواهد بود. گاهی با باد

امروز بندرعباس با دمای 34 درجه بالای صفر گرمترین و شهرکرد با دمای 3 درجه زیر صفر و اردبیل و همدان با 2 درجه زیر صفر سردترین مراکز کشور هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید