ادامه بارندگی و برف تا پایان هفته در کشور / کاهش چشمگیر دما در نوار شمالی و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی

ساعت: 11:49
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778778

سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ سیستم بارشی در کشور ، بارش باران و برف را در برخی استانها اعلام کرد و اعلام کرد: طی دو روز آینده کاهش محسوس دما بین 6 تا 10 درجه در نوار شمالی و ارتفاعات البرز رخ می دهد. رخ دهد که ممکن است باعث آسیب شود. محصولات کشاورزی به دلیل سرمازدگی وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ سیستم بارشی در کشور اعلام کرد: امروز در استانهای گیلان ، شرق اردبیل ، هرمزگان و فردا در نیمه شرقی آذربایجان شرقی ، اردبیل ، گیلان ، مازندران ، گلستان ، خراسان شمالی ، بارندگی از گاهی همراه باد. وزش باد موقت شدید و بارش برف در کوههای شمالی با افزایش سطح رودخانه ها ، جاری شدن سیل در جاده ها ، جاری شدن سیل و جاری شدن سیلاب رودخانه ها و کانال ها و لغزندگی جاده ها پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در استان های گیلان، اردبیل، غرب مازندران، شمال غرب آذربایجان و آذربایجان شرقی به صورت جریان های دریای خزر به سمت شمال بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

فردا بارندگی کل سواحل دریای خزر ، شمال غرب و شمال خراسان را فرا می گیرد که در گیلان ، مازندران و شمال اردبیل شدید خواهد بود. همچنین در استان های زنجان، قزوین، البرز، ارتفاعات تهران و شمال کردستان افزایش ابر و بارش و همچنین در ارتفاعات بارش برف و وزش باد پیش بینی می شود. همچنین فردا در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان افزایش ابر، وزش باد، گاهی باران و رعد و برق خواهد بود.

سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در رشته کوه های البرز بارش برف پیش بینی می شود.

بارش ها روز چهارشنبه در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران ادامه یافت و در دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران و وزش باد مشاهده شد. گیلان است

پنجشنبه و جمعه این هفته در برخی از مناطق استانها در غرب ، ارتفاعات جنوب غربی و دامنه های زاگرس مرکزی ، دامنه های جنوبی البرز و سواحل خزر ، ابرهایی صعودی و بارش های پراکنده ، گاهی همراه با وزش باد ، وجود خواهد داشت.

از فردا تا چهارشنبه کاهش محسوس دما بین 6 تا 10 درجه در قسمت شمالی کشور و استانهای آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، گیلان ، مازندران ، گلستان ، ارتفاعات البرز ، خراسان شمالی ، که می تواند به محصولات و ماشین آلات کشاورزی آسیب برساند. به دلیل یخبندان وجود دارد.

فردا و چهارشنبه دریای خزر طوفانی و طوفانی خواهد بود.

آسمان تهران امروز صاف است ، گاهی اوقات باد با بالاترین و پایین ترین درجه حرارت در پایتخت ، 22 و 12 درجه پیش بینی می شود.

امروز بندرعباس با دمای 35 درجه بالای صفر گرمترین و شهرکرد با دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید