وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در چهارمحال و بختیاری / کاهش دما در پایان هفته و تهدید محصولات کشاورزی


ساعت: 11:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897066

مهران چراغپور با بیان اینکه اواخر هفته و اوایل هفته آینده شاهد وزش باد نسبتا شدید در ساعات بعدازظهر خواهیم بود، گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهران چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: تا پایان هفته و اوایل هفته آینده آسمان منطقه صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در این مدت در ساعات بعدازظهر شاهد وزش باد نسبتا شدید بوده ایم، تصریح کرد: این وضعیت در برخی مناطق با گرد و خاک و گرد و خاک همراه است.

چراغپور با اشاره به اینکه در این مدت مه رقیق صبحگاهی در آسمان استان مشاهده می شود، یادآور شد: وزش باد می تواند به گلخانه ها و مراکزی که احتمال ریزش اجسام از جمله ساختمان های نیمه کاره و در آنها وجود دارد آسیب وارد کند. توصیه می شود در این نگرش اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: احتمال ریزش محصولات رسیده باغی مانند سیب و هلو دور از انتظار نیست بنابراین به باغداران توصیه می شود این محصولات را برداشت کنند.

و ادامه داد: آبیاری گیاهان کشاورزی از جمله ذرت احتمال پوسیدگی را در آن افزایش می دهد و توصیه می شود فعلا از آبیاری خودداری شود.

چیراگ پور بیان کرد: از منظر از فردا و به ویژه اواخر هفته افت دما داریم که نسبت به امروز که شهرکورد با دمای 7 درجه سانتی گراد خنک ترین مرکز استان و بلداجی با 5 درجه خنک ترین ایستگاه روستایی بود، کمتر است. درجه سانتیگراد

مدیرکل هواشناسی چهرمحال و بختیاری اذعان داشت: کاهش دما در پایان هفته می تواند به محصولات کشاورزی آسیب برساند و توصیه می شود اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید