وزش باد و خیزش گرد و خاک از پدیده های غالب در چهارمحال و بختیاری است


ساعت: 10:21
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820556

مهران رائراگپور گفت: پیش بینی می کنیم سرعت وزش باد در بعدازظهر امروز مجددا افزایش یابد که باعث افزایش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهران رائراگپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی با اشاره به وزش باد نسبتا شدید در این استان گفت: در روزهای اخیر سرعت باد در شهرکرد به حدود 100 کیلومتر در ساعت رسیده است.
وی با بیان اینکه این شرایط در اکثر نقاط کشور مانند خوزستان و بخش هایی از عراق و عربستان وجود دارد، بیان کرد: این مشکل منجر به انتقال گرد و غبار به کشور و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید شده است.
چراغ پور افزود: این وضعیت امروز نیز ادامه دارد و برای بعدازظهر امروز نیز انتظار افزایش مجدد سرعت باد را داریم که منجر به خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا می شود.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه شرایط یکسانی در استان حاکم بود اما به تدریج از سرعت باد کاسته شد و در این دو روز آسمان استان صاف تا کمی ابری گاهی اوقات وزش باد در بعدازظهر پیش بینی می شود. باد نسبتاً شدیدی است.
وی گفت: آلودگی گرد و غبار در این استان تا روز دوشنبه وجود دارد و به تدریج از میزان آن کاسته می شود. بعدازظهر امروز برای استان به ویژه در نیمه شمالی، شهرستان کوهرنگ، بخش‌هایی از بن، سامان، بروجن، فارسان و اردل بارش‌های شدید پیش‌بینی می‌شود و بارش موثری نخواهد داشت.
چراغ پور گفت: صبح امروز شاهد کاهش نسبی دما در مرکز استان بودیم و در روزهای آتی تغییرات محسوس دما نخواهیم داشت و در روزهای پایانی هفته انتظار دمای نسبی را داریم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید