شیوع وزش باد و گرد و خاک در چهارمحال و بختیاری/ شهروندان از پارک کردن زیر درختان خودداری کنند.


ساعت: 10:12
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821728

مهران رائراگپور گفت: برای بعدازظهر امروز وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود که موجب خیزش گرد و خاک و حمل گرد و خاک به روستاها می شود و شهروندان از پارک خودروهای خود در زیر درختان و تابلوهای تبلیغاتی خودداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهران رائراگپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: بعدازظهر امروز وزش باد نسبتا شدید برای استان خواهیم داشت که منجر به خیزش گرد و غبار و انتقال گرد و غبار به استان می شود.
چراغ پور گفت: گزارش بارش شدید صبح امروز برای کوهرنگ ثبت شده است و این شرایط در بعدازظهر در اکثر مناطق به ویژه نیمه شمالی و شمال غرب استان، شهرستان کوهرنگ تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه وزش باد کندتر اما وزش باد نسبتا شدید خواهد بود که می تواند باعث خیزش گرد و خاک شود.
وی افزود: بعدازظهر امروز به دلیل وزش باد نسبتا شدید تا شدید می تواند برای ساختمان های نیمه کاره و ساختمان هایی که از استحکام کافی برخوردار نیستند خطرناک باشد و توصیه می شود در این زمینه اقدامات لازم انجام شود. گروه کر.
چراغ پور تاکید کرد: با توجه به انتقال گرد و غبار و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، سالمندان، بیماران و کودکان از خروج بی مورد از منزل خودداری کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر این از نظر دما نیز تغییرات محسوسی نخواهیم داشت. صبح امروز شاهد افزایش دما بودیم و شهرکرد با کمینه دمای 6 درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان و در 24 ساعت گذشته لردگان با بیشینه دمای 28 درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین ایستگاه رسید.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید