وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق کشور/هوای آلوده ۴ شهر

ساعت: 08:18
تاریخ ارسال: 11/02/1401
کد خبر: 1923575

سازمان هواشناسی کشور گزارش داد: در اکثر مناطق کشور جوی پایدار با باقی ماندن هوای سرد پیش بینی می شود که باعث آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی کشور در خصوص تقویت توده هوای سرد، پایداری جو و تجمع آلاینده های جوی از دوشنبه تا چهارشنبه در شهرهای تهران، اراک، کرج و اصفهان هشدار نارنجی صادر کرد.

بر این اساس افزایش شاخص آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده ها، کاهش کیفیت هوا به سطح ناسالم و در صورت عدم کنترل منابع ثابت و متحرک آلاینده به ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم پیش بینی می شود. کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت اماکن صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای همه افراد، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز و اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت پیشگیری از افزایش غلظت آلاینده ها تا حد زیادی ناسالم است.

بنابراین امروزه در اکثر مناطق کشور اقلیم پایدار با حفظ هوای سرد پیش بینی می شود که باعث آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می شود.

همچنین در برخی مناطق شمال شرق کشور وزش باد شدید داریم که باعث خیزش گرد و خاک می شود. سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، شرق کرمان و شرق هرمزگان این شرایط را دارند.

همچنین امروز استان های ساحلی دریای خزر، فارس و بوشهر با بارش پراکنده و خفیف همراه است.

دیدگاهتان را بنویسید