وضعیت جوی امروز 11 آذر 1400/12 درجه کاهش دما در نوار شمالی کشور

وضعیت جوی امروز 11 آذر 1400/12 درجه کاهش دما در نوار شمالی کشور

روز جدید : در روزهای پنجشنبه و جمعه 8 تا 12 درجه کاهش دما برای نیمه شمالی کشور پیش بینی می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی امروز (12 آذر) دامنه سامانه بارشی، شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان های ساحلی خزر، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، غرب اصفهان و فارس، سوچر و بوچر خراسان. یاد خواهند گرفت که باعث بارندگی موقت و وزش باد شدید می شود. در استان های جنوبی رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات استان های واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش به صورت برف است.

شدت بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر، آذربایجان شرقی، جنوب غربی آذربایجان، اردبیل، کردستان غربی و کرمانشاه، لرستان، جنوب همدان، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، بخش‌هایی از الکازبور و مرکزی است.

روز جمعه بارش ها در نوار غربی کاهش می یابد و گستره سامانه نیمه شرقی کشور را در بر می گیرد. در این روز در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر، دامنه های شمال شرقی و جنوبی البرز واقع در سمنان و شرق تهران، بارش و برف در مناطق مرکزی، شرقی و جنوبی کشور کوتاه مدت پیش بینی می شود. بارش و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. پنجشنبه دریای خزر و شمال خلیج فارس، جمعه خلیج فارس، دریای خزر و شنبه خلیج فارس طوفانی است.

وزش باد شدید و گرد و خاک برای روز پنجشنبه در استان های کردستان، زنجان، همدان، قزوین، مرکزی، خوزستان و جمعه در سیستان و بلوچستان و شرق سمنان پیش بینی می شود.

روز شنبه با خروج تدریجی سامانه بارشی از کشور و پیش بینی جوی آرام و پایدار در سایر نقاط کشور، بارش کوتاه مدت در خراسان رضوی و خراسان شمالی بارید.

روز یکشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز در زنجان و قزوین بارش ابری و پراکنده خواهد بود.

پیش بینی می شود روز دوشنبه در بیشتر مناطق کشور ثبات داشته باشد. لازم به ذکر است در روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش 8 تا 12 درجه ای دما برای نیمه شمالی کشور پیش بینی می شود. امروزه با بهره برداری از سامانه بارشی، غلظت آلاینده های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به تدریج در حال کاهش است.

دیدگاهتان را بنویسید