وضعیت جوی امروز 12 شهریور 1401 / کاهش دما در استان های ساحلی دریای خزر به 14 درجه

وضعیت جوی امروز 12 شهریور 1401 / کاهش دما در استان های ساحلی دریای خزر به 14 درجه

روز جدید سده ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور از کاهش دمای هوا در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین 8 تا 14 درجه سانتی گراد و در شمال غرب کشور 4 درجه سانتی گراد خبر داد. و 6 درجه سانتیگراد

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز و فردا (12 و 13 شهریور) جوی آرام و پایدار در اکثر نقاط کشور حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: از روز دوشنبه تا چهارشنبه (14 تا 16 شهریور ماه) به دلیل نفوذ جریانات خنک شمالی در استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل، شمال شرق آذربایجان و آذربایجان غربی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور، طی پنج روز آینده در بعدازظهر، افزایش موقت ابری در ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و احتمال بارش پراکنده پیش بینی می شود. و رعد و برق گاه و بیگاه دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود.

ضیائیان افزود: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (15 و 16 شهریور) سرعت وزش باد در برخی مناطق استان های واقع در غرب و جنوب غرب کشور افزایش می یابد و در برخی از این مناطق افزایش گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: در روزهای دوشنبه و سه شنبه (14 و 15 شهریور) دمای هوا در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین 8 تا 14 درجه سانتی گراد و شمال غرب کشور 4 و 6 درجه سانتی گراد کاهش می یابد. .

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۲ شهریور) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و یک درجه یک خواهد بود. حداکثر دمای 34 و در روز دوشنبه (23 شهریور) صاف و در نقاطی وزش باد با حداقل دمای 23 و حداکثر 36 درجه سانتیگراد است.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (12 و 13 شهریور) اهواز با دمای 46 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 5 درجه سانتیگراد سردترین است.

دیدگاهتان را بنویسید