وضعیت آب و هوا امروز 23 اسفند 1401 ظهور وزش باد گرم در استان های ساحلی دریای خزر

وضعیت آب و هوا امروز 23 اسفند 1401 ظهور وزش باد گرم در استان های ساحلی دریای خزر

کارشناس سازمان هواشناسی از ظهور وزش باد گرم در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل خبر داد. وی با بیان اینکه امروز بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور با بارش پراکنده باران روبه‌رو می‌شود، گفت: آسمان صاف و بدون پدیده جوی در بقیه نقاط کشور حاکم است.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در مناطقی از شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده خواهیم داشت، گفت: در سایر نقاط کشور پدیده غالب آسمان صاف و پدیده کم جوی است. .

وی با بیان اینکه از فردا دوشنبه با ورود سامانه بارشی به مناطق شمالی شاهد شروع بارندگی ها خواهیم بود، گفت: این بارش ها با وزش باد شدید همراه بوده و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود. و همچنین بخشهایی از ارتفاعات جنوب غربی و مرکزی و غربی زاگرس البرز. پراکنده خواهند شد.

کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه بارندگی روز سه شنبه در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد، گفت: شدت بارندگی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه افزایش می یابد و بارش ها در مناطقی از شمال شرق، مرکز و شرق به صورت پراکنده خواهد بود. کشور . .

به گزارش گودرزی، استان های واقع در شمال غرب استان البرز امروز به مدت چند ساعت و روز در روزهای دوشنبه و سه شنبه در دامنه های شمال غربی و جنوبی البرز و چهارشنبه و پنجشنبه در غرب و جنوب غرب کشور شاهد وزش باد شدید خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد بروز وزش باد گرم در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل خواهیم بود، تصریح کرد: این مناطق در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مجددا با افت دما مواجه خواهند شد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین گفت: آب های دریای خزر را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مواج و متلاطم پیش بینی می کنیم.

گدرزی وضعیت جوی تهران را پیش بینی کرد و اظهار داشت: امروز آسمان پایتخت صاف تا نیمه ابری و حداکثر دما به 20 درجه بالای صفر می رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی از سردترین نقطه کشور دیزین بالا با منفی 5 درجه خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید