بارش برف و باران کشور را فرا گرفت/ ظهور پدیده «وزش باد گرم» در برخی استان ها

بارش برف و باران کشور را فرا گرفت / وقوع پدیده

روز جدید : سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف، باران و وزش باد شدید در ۲۸ استان کشور، از بروز پدیده «وزش باد گرم» در استان های ساحلی دریای خزر خبر داد.

بر اساس تحلیل هواشناسی و نقشه های آینده ساز سازمان هواشناسی، امروز فعالیت سامانه بارشی در تمامی استان های کشور به جز خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه دارد و برف می بارد.

از اواخر وقت امروز به تدریج از شدت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می شود و فردا در شمال شرق، شرق، ارتفاعات و دامنه های البرز شرقی، استان های خزر شرقی و بخش هایی از مرکز و جنوب شرق ادامه دارد. شدت بارندگی روز یکشنبه برای استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان است.

در روز دوشنبه در شمال شرق و شرق کشور و روز سه شنبه در شرق کشور بارش های کوتاه مدت پیش بینی می شود. در روز چهارشنبه جوی پایدار برای اکثر نقاط کشور پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز با توجه به پدیده وزش باد گرم در استان های ساحلی دریای خزر از روز یکشنبه افزایش 4 تا 6 درجه سانتی گراد و کاهش نسبی دما در اکثر نقاط کشور پیش بینی می شود.

همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه در بخش‌هایی از شرق، جنوب شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی به دلیل وزش باد شدید موقتی، وزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

آسمان تهران امروز ابری تا ابری همراه با بارش باران و وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید