بارش برف، باران و وزش باد شدید از روز جمعه در 22 استان کشور

بارش برف، باران و وزش باد شدید از روز جمعه در 22 استان کشور

روز جدید : سازمان هواشناسی با صدور دو اخطار نارنجی و یک اخطار زرد، از تقویت سامانه بارشی در روز جمعه (15 بهمن) در 22 استان خبر داد.

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش بارندگی روز جمعه (15 بهمن) در شمال و شرق خوزستان، شمال ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، غرب کردستان، کرمانشاه، جنوب لرستان هشدار داد. جنوب اردبیل، شمال زنجان تا شنبه (19 بهمن) در ارتفاعات گیلان، مازندران و گلستان، غرب فارس، شمال بوشهر، شرق خراسان رضوی.

انواع خطر این پدیده برف و باران، باد شدید، کولاک و مه خواهد بود.

اثرات این خطر می تواند باعث لغزندگی سطح جاده ها و راه بندان، کولاک، کاهش دید، احتمال ریزش بهمن، مسدود شدن جاده های برفی، افت فشار گاز و تاخیر و احتمال لغو پرواز شود.

توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیرضروری در این شرایط، همراه داشتن تجهیزات زمستانی از قبیل زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، توقف فعالیت های کوهستانی و جابجایی عشایر، آماده سازی تجهیزات امداد و نجات در برابر برف و مقابله با خسارات احتمالی و مدیریت مصرف است. .

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد در روزهای شنبه و یکشنبه (15 و 19 بهمن) در استان های خزر، گیلان، مازندران، گلستان و خلیج فارس، خوزستان، بوشهر و هرمزگان و دوشنبه 19 بهمن ماه در خلیج فارس هشدار نارنجی داد. توسط استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان گزارش شده است.

افزایش ارتفاع موج بین 2 تا 3 متر از خطرات این پدیده خواهد بود.

آسیب به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق های سبک و سبک سنگین و اختلال در شناورهای سنگین و آسیب به قفس ها و تورهای ماهیگیری از جمله پیامدهای این خطر است.

توصیه می‌شود در جابجایی قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در انجام فعالیت‌های دریایی در مناطق دریایی، احتیاط در جابجایی کشتی‌های تجاری و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در دستور کار، رعایت شود.

در نهایت سازمان هواشناسی نسبت به نفوذ بارندگی در روزهای جمعه (15 بهمن) تا یکشنبه (15 بهمن) هشدار زرد داد.

بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت و رعد و برق و کاهش دما نسبت به روز شنبه (19 بهمن) از خطراتی است که این سامانه به همراه خواهد داشت.

منطقه تحت تاثیر این پدیده روز جمعه (15 بهمن) استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کرمانشاه، کردستان، زنجان، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، خوزستان، قزوین، البرز، تهران، شمال فرش و شمال فرش . .

شنبه (19 بهمن) آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لورقانی چرماحه، خرمزه، خلحزه و خالهان و بویرا ، ارتفاعات فارس، بوشهر، شمال و کرمان در این سامانه قرار دارند.

استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان شمالی، ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز روز یکشنبه (15 بهمن) میزبان این سامانه خواهند بود.

خطرات ناشی از این سامانه می تواند منجر به راه بندان، مه، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، طوفان برف در جاده های کوهستانی، احتمال ریزش بهمن، احتمال مسدود شدن راه های روستایی به دلیل برف، تاخیر و کنسلی و احتمال جاری شدن سیل شود.

پرهیز از سفرهای غیرضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از قبیل زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در کوهنوردی، خودداری از جابجایی عشایر عشایر و آماده سازی دستگاه های اجرایی و پشتیبانی برای عملیات برف روبی در این مناطق. شرایط

ادامه کار سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در برخی مناطق جنوبی همراه با گرد و خاک در روز شنبه (15 بهمن) در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، فارس، اصفهان، یزد، تهران، البرز، کوم، سمنان و مرکزی. اطلاعات.

پس از بهره برداری از این سیستم در مناطق مستعد احتمال برخاستن گرد و غبار و کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان و نهال های فرسوده و آسیب به سازه های موقت مانند گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

توصیه می‌شود برای مقاوم‌سازی سازه‌های موقت، در تردد در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌ساز دقت بیشتری داشته باشید و خودروها را در اطراف این مکان‌ها پارک نکنید.

به گزارش ایسنا، اخطار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که پدیده های جوی پیامدهای منفی و خسارت های احتمالی به همراه داشته باشد. سیگنال نارنجی رنگ برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با پدیده مضر صادر می شود.

سیگنال زرد به این معنی است که پدیده های جوی رخ می دهد که ممکن است در غذا خوردن و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. این اخطار به منظور افزایش آگاهی عمومی صادر شد تا آنها برای مقابله با پدیده های جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول هستند آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز متوجه این هشدارها هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید