بارش برف و باران 16 استان کشور را فرا گرفت/ کدام استان ها درگیر برف هستند؟

ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799655

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از بارش و وزش باد شدید موقت در 16 استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان گفت: امروز (21 آذر) در لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، زنجان، نیمه جنوبی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، شمال و شرق خوزستان. و برخی نقاط استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، البرز، گیلان و تهران بارش، وزش باد شدید موقتی با احتمال رعد و برق در استان های جنوبی کشور پیش بینی می شود.

وی افزود: بارش ها در مناطق مرتفع و سردسیر به صورت برف خواهد بود و روز چهارشنبه (21 آذر) در اکثر نقاط کشور جوی پایدار پیش بینی می شود و تنها بخش هایی از غرب و مرکز البرز دارای بارش متناوب خواهد بود. مناطق کوهستانی. ”

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی ادامه داد: روز پنجشنبه (22 آذرماه) با ورود سامانه جدید بارشی، در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف پیش بینی می شود.

وی با اشاره به بارندگی روز جمعه (24 آذرماه) گفت: روز جمعه (24 آذر) در اکثر مناطق نیمه غربی کشور بارش باران، برف و وزش باد شدید موقتی همراه با بارش شدید باران در استان های کردستان، اردبیل خواهد بود. ، گیلان، غرب مازندران و جنوب آذربایجان. در سمت غرب ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی خواهد بود.

به گفته ضیائیان روز شنبه (25 آذر) در اکثر مناطق کشور به جز مناطق شمال غرب و جنوب شرق بارش باران و برف پیش بینی می شود که در شمال شرق و جنوب کشور بارش شدید باران پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی ادامه داد: امروز (21 آذر) غلظت آلاینده های هوا در تهران، البرز و اصفهان و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (31 آذر) در اصفهان پیش بینی می شود.

وی با اشاره به کاهش دما و وزش باد در برخی نقاط کشور گفت: جمعه و شنبه (24 و 25 آذرماه) در شمال غرب، غرب و استان های ساحلی دریای خزر 6 تا 10 درجه سانتی گراد کاهش دما و همچنین روز جمعه کاهش می یابد. (24 آذر) در جنوب شرق در جنوب غرب و بخش هایی از مرکز کشور و روز شنبه (25 آذر) در نیمه شرقی و بخش هایی از مرکز کشور باد نسبتاً شدید تا شدید می وزد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (21 آذر) نیمه ابری و ملایم و در اواسط روز وزش باد با حداقل هوای تهران است. دما 6 و حداکثر دما 14 درجه سانتیگراد در روز پنجشنبه (23 دی) ابری و گاهی وزش باد، در بعدازظهر ابری و اوایل عصر بارش باران با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 15 درجه سانتیگراد. .

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (21 و 21 آذر) بندرعباس و اهواز با دمای 23 و 24 درجه سانتیگراد گرمترین و ارومیه با دمای 6 و 7 درجه سانتیگراد سردترین مرکز استانهای کشور هستند. .

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید