وضعیت هواشناسی امروز 29 اردیبهشت 1402 / تداوم بارندگی ها تا شنبه در بیشتر نقاط کشور / کاهش نسبی دما فردا در استان های ساحلی دریای خزر

وضعیت هواشناسی امروز 29 اردیبهشت 1402 / تداوم بارندگی ها تا شنبه در بیشتر نقاط کشور / کاهش نسبی دما فردا در استان های ساحلی دریای خزر

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش ها از امروز تا شنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی کشور به تشریح وضعیت جوی امروز سه شنبه 29 اردیبهشت ماه و روزهای بعد پرداخت و گفت: از امروز با ورود سامانه بارشی به کشور، استان های کردستان، کرمانشاه لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری به تدریج ریزش خواهند کرد.”، همدان، استان مرکزی، دامنه ها و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب استان های سمنان و اصفهان و سواحل غربی دریای خزر، شاهد بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد موقتی شدید و در مناطق همراه با تگرگ خواهیم بود.

وی افزود: امروز در بخش هایی از آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، قم، کوگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده و فردا در شمال غرب و غرب کشور، سواحل جنوب غربی دریای خزر، ارتفاعات خواهد بود. و دامنه های البرز مرکز و شرق کشور تا شنبه ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: از نظر دما در روز چهارشنبه در استان های ساحلی خزر و اردبیل کاهش نسبی دما پیش بینی می شود اما در روز پنجشنبه مجددا شاهد افزایش ۶ تا ۸ درجه ای دما خواهیم بود.

رفیعی از وزش باد نسبتاً شدیدی خبر داد که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه غرب، جنوب غرب، شرق، شمال شرق و مرکز کشور را در بر می گیرد و در روز پنجشنبه برای شرق و شمال شرق نیز همین شرایط ایجاد می شود.

وی ادامه داد: امروز آب های دریای خزر مواج و در روز چهارشنبه نواحی مرکزی و شمالی خلیج فارس مواج خواهد بود.

یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در تهران در مقاطعی بارندگی، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود و بیشینه دما به 29 درجه و کمینه به 20 درجه بالای صفر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید