شرایط هواشناسی امروز 7 اسفند 1400 / تداوم بارش ها تا سه شنبه / کاهش نسبی دما از ابتدای هفته آینده

شرایط هواشناسی امروز 7 اسفند 1400 / تداوم بارش ها تا سه شنبه / کاهش نسبی دما از ابتدای هفته آینده

روز جدید : کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در تمامی استان های کشور به جز خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان خبر داد و گفت: در مناطق سردسیر و مرتفع این بارش به صورت برف خواهد بود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت هواشناسی کشور گفت: اینطور بود.

رفیعی خاطرنشان کرد: از امروز به تدریج از میزان بارش ها در نیمه غربی کشور کاسته می شود و فردا یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور ارتفاعات و دامنه های البرز شرقی، استان های خزر شرقی و شرق کشور کاهش می یابد. بخش هایی از مرکز باران خواهد بود.

وی افزود: شدت بارش ها فردا به استان های گلستان، خراسان شمالی و خراسان شمالی می رسد و روز دوشنبه نیز بارش ها در شمال شرق و شرق کشور پراکنده خواهد بود.

به گفته رفیعی، این بارندگی ها از روز سه شنبه در شرق کشور محدود و از روز چهارشنبه در اکثر نقاط کشور جوی پایدار برقرار می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به گرمای هوا در استان های ساحلی خزر 4 تا 6 درجه افزایش دما پیش بینی می شود و از روز یکشنبه کاهش نسبی دما در اکثر نقاط کشور خواهیم داشت. .

وی ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه در نواحی شرقی و جنوب شرقی، بخش هایی از مرکز کشور و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی به دلیل وزش باد شدید موقتی احتمال گرد و خاک وجود دارد.

رفیعی گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه آب های خلیج فارس مواج و طوفانی است.

کارشناس سازمان هواشناسی امروز تهران را نیمه ابری و گاهی ابری پیش بینی کرد و گفت: تا ساعاتی دیگر در تهران بارندگی و بیشینه دمای هوا به 16 درجه بالای صفر و کمینه دما به 10 درجه بالای صفر می رسد. فردا صفر

رفیعی افزود: سردترین مرکز کشور امروز بوینور با هوای حداقل یک درجه زیر صفر، ارومیه 2 درجه بالای صفر و مشهد 3 درجه بالای صفر است.

وی تاکید کرد: گرم ترین مرکز استان در روز گذشته بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر، بوشهر 27 درجه و یزد 35 درجه بالای صفر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید