وضعیت هواشناسی امروز 5 آبان 1400 / وزش باد و کاهش نسبی دما در سواحل شمالی

وضعیت هواشناسی امروز 5 آبان 1400 / وزش باد و کاهش نسبی دما در سواحل شمالی

روز جدید بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما امروز در سواحل شمالی خراسان شمالی، خراسان رضوی پیش بینی می شود.

بارش شکسته باران، وزش باد و کاهش نسبی دما برای روز چهارشنبه در سواحل شمالی خراسان شمالی، خراسان رضوی پیش بینی می شود. همچنین در برخی نقاط هرمزگان و استان های جنوبی سیستان و بلوچستان و کرمان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

بعدازظهر پنجشنبه دامنه های زاگرس در استان های لرستان، کرمانشاه، همدان، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و همچنین در رشته کوه های البرز در استان های قزوین، البرز و تهران ابر و وزش باد پراکنده و بارش پراکنده باران. .

جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در بخش‌هایی از نوار غربی کشور در بخش‌هایی از نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران. ، افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده خواهد بود.

با ادامه سامانه در روز شنبه در غرب مازندران، گیلان و اردبیل رگبار باران خواهد بود. در مناطق سردسیر و ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش برف و در بخش هایی از غرب و جنوب غرب کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. شدت بارش در نواحی شمالی کرمانشاه، همدان، کردستان، زنجان، شمال قزوین و اردبیل است.

فعالیت سامانه روز یکشنبه در جنوب غرب کاهش یافته و در نواحی دامنه های شمال غربی، غربی و جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران و همچنین در سواحل غربی دریای خزر ادامه خواهد داشت.

روز دوشنبه در شمال غرب کشور و در استان های کردستان، همدان و قزوین بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

همچنین در روزهای جمعه و شنبه شمال خلیج فارس طوفانی و شنبه غرب دریای خزر نیز طوفانی است.

دیدگاهتان را بنویسید