وضعیت آب و هوا، امروز 16 شهریور 1401 / وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در شمال و شمال غرب

وضعیت آب و هوا، امروز 16 شهریور 1401 / وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در شمال و شمال غرب

روز جدید : کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در شمال و شمال غرب هشدار داد.

امین حسین نهسینه کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی ساعات امروز چهارشنبه 25 شهریور و روزهای بعد گفت: امروز در شمال غرب و شرق آذربایجان افزایش ابر و بارش باران پیش بینی می کنیم. ، اردبیل، گیلان، مازندران، نواحی گلستان، رشته کوه های البرز. باد همراه با کاهش نسبی دما ظاهر می شود.

وی افزود: همچنین در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهد بود.

نخسینه ادامه داد: امروز دریای خزر نیز متلاطم است. فردا پنجشنبه این وضعیت در سواحل شمالی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه دارد. همچنین در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و در غرب استان اصفهان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه بارش باران در نواحی ساحلی شمال ادامه دارد و بعدازظهر در ارتفاعات کهگیلویه و بویار احمد و در غرب و جنوب فارس به صورت پراکنده باران پیش بینی می شود.

وی گفت: روز شنبه با تقویت جریانات شمالی دریای خزر، بارش ها در سواحل این دریا افزایش می یابد و پراکندگی آن به مناطق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی گسترش می یابد.

نهسین افزود: دریای خزر روز شنبه نیز مواج خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر یکشنبه از شدت بارندگی ها در مناطق فوق کاسته می شود و روز دوشنبه فقط در ارتفاعات البرز مرکزی شاهد بارش باران هستیم.

وی افزود: تا سه روز آینده ریزگردها باعث کاهش کیفیت هوا در استان های مرزی واقع در غرب، جنوب غرب و همچنین بوشهر، جنوب و فارس می شود.

نهسین گفت: از روز جمعه وزش باد در شرق کشورمان افزایش می یابد که احتمال خیزش گرد و خاک در منطقه زابل وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: آسمان تهران تا سه روز آینده صاف و تا ساعاتی دیگر وزش باد خواهیم داشت. بیشینه دمای امروز و فردا پایتخت 34 درجه، روز جمعه 35 درجه، شنبه 34 درجه و یکشنبه 32 درجه و کمینه دمای امروز به 22 درجه بالای صفر خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید