بارندگی در نقاط مختلف کشور / افزایش نسبی دما در سواحل دریای خزر

زمان: 11:06
منتشر شده در: 1400/07/30
کد خبر: 1778166

رئیس مرکز ملی پیش بینی آب و هوا و مدیریت بحران از ادامه بارندگی ها در نقاط مختلف کشور طی چند روز آینده خبر داد و گفت: روزهای جمعه و شنبه در سواحل خزر روند افزایش نسبی دما حاکم خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق زیاییان با اشاره به اینکه امروز در مناطق شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید ، گاهی گرد و خاک و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود ، گفت: در عین حال هوای آرام و پایدار در غرب حاکم خواهد بود. نوار و مناطق مرکزی خلیج فارس هیجان زده است. فردا در شمال غرب ارتفاعات زاگرس شمالی و ارتفاعات البرز غربی پیش بینی می شود ، افزایش ابرها ، گاهی رعد و برق و وزش باد پراکنده و در نیمه شرقی کشور هوای آرام و افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: طی این دو روز روند افزایش نسبی دما در امتداد سواحل دریای خزر حاکم است. یکشنبه هفته آینده ، هنگامی که دریای خزر در استانهای اردبیل ، گیلان و مازندران و کوههای البرز واقع در آن استانها به سمت شمال جاری می شود ، بارانهای پراکنده و گاهی وزش باد خواهد بود. دامنه های زاگرس ، همچنین در استانهای مرکزی کوم ، لرستان ، چهارمحال و بختیاری و بخشهایی از اصفهان ، سمنان و خراسان رضوی ابرنکی ، گاهی اوقات بر اثر رعد و برق و وزش باد پاره می شود.

زیان با اشاره به اینکه روز دوشنبه هفته آینده بارندگی در سواحل شمالی ادامه می یابد و در غرب دریای خزر شدید خواهد بود ، افزود: وزش باد به شرق و جنوب شرق کشور و ابرهای پراکنده و رعد و برق در مناطق دور از انتظار نیست. ارتفاعات جنوبی کرمان روز سه شنبه با تقویت جریانات شمالی در دریای خزر ، محدوده بارش همه استانهای ساحلی و استانهای شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ، استان اردبیل و ارتفاعات البرز را در بر می گیرد.

وی افزود: در این روز دریا طوفانی و طوفانی خواهد بود و در غرب مازندران ، استان گیلان و شرق اردبیل نیز بارندگی های شدید خواهد بود.کشور بادی است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی درباره هوای تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا صاف با گرد و غبار صبحگاهی و بعد از ظهر نیمه ابری با وزش باد با حداقل دمای 9 و حداکثر دما 20 دمای هوا در روز یکشنبه صاف تا قسمتی ابری و در اواسط روز با وزش باد با حداقل دمای 10 و حداکثر دمای 21 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

زایان در پایان گفت: امروز و فردا بندرعباس با حداکثر دمای 36 و 35 درجه سانتی گراد گرم ترین مرکز کشور است. همچنین امروز اردبیل با حداکثر دمای 15 درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور و فردا با حداکثر دمای 13 درجه سانتی گراد خواهد بود. “

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید