وضعیت هواشناسی امروز 26 اردیبهشت 1401 / بارش پراکنده باران و وزش باد شدید در استان های ساحلی دریای خزر و البرز مرکزی

وضعیت هواشناسی امروز 26 اردیبهشت 1401 / بارش پراکنده باران و وزش باد شدید در استان های ساحلی دریای خزر و البرز مرکزی

روز جدید : کارشناس سازمان هواشناسی از پراکندگی گرد و خاک و وزش باد شدید در استان های ساحلی دریای خزر و البرز مرکزی خبر داد و از افزایش گرد و خاک در جنوب شرق کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی امروز 26 اردیبهشت ماه را اعلام کرد و گفت: امروز در نیمه شمالی آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، شمال زنجان، قزوین، سواحل خزر و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید.

رفیعی ادامه داد: از فردا تا جمعه در شمال آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و مناطق دامنه های جنوبی البرز در استان های تهران، البرز، بخش هایی از سواحل خزر، خراسان شمالی، خراسان شمالی، رگبار باران. ، گاهی باران و باد شدید. .

وی تصریح کرد: امروز در جنوب شرق وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود. با توجه به اینکه گرد و خاک از کشورهای عراق و سوریه به کشور منتقل شده است، در روزهای دوشنبه و سه شنبه بخش هایی از نیمه غربی کشور و مرکز کشور دارای آسمانی غبارآلود خواهد بود. همچنین در این مدت در استان های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، زنجان، همدان، مرکزی، تهران، قزوین، البرز، اصفهان، اردبیل و قم وزش باد شدید تا بسیار شدید پیش بینی می شود که موجب خواهد شد. گرد و غبار و کیفیت هوا را کاهش می دهد و دید افقی را در این مناطق کاهش می دهد.

وی ادامه داد: در نیمه شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل از اواخر وقت سه شنبه تا پنجشنبه وزش باد و گرد و خاک است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، آب های جنوب کشور؛ خلیج فارس و تنگه هرمز از سه شنبه تا پنجشنبه طوفانی و پرتلاطم است. با توجه به افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی تا 2.5 متر و در مناطق فراساحلی تا 3 متر، توجه فعالان دریایی به این موضوع ضروری است.

وی ادامه داد: آب های دریای خزر امروز و فردا مواج و مواج خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: پس از چند ساعت در تهران گرد و خاک و در بعدازظهر نیمه ابری و وزش باد در پایتخت گاهی شدید است. بیشینه دمای هوای تهران امروز به 32 درجه بالای صفر و کمینه دمای آن 20 درجه سانتیگراد بالای صفر است.

دیدگاهتان را بنویسید