بارش باران و وزش باد در استان های ساحلی دریای خزر / افزایش آلودگی هوا در چهار استان


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914178

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی از بارش باران و وزش باد در استان های ساحلی دریای خزر و همچنین کاهش کیفیت هوا در ۴ شهر امروز (۱۶ آذر) خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: روز دوشنبه (7 آذرماه) برای استان های ساحلی خزر اردبیل، خراسان شمالی و شمال شرق آذربایجان بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: این شرایط روز سه شنبه (17 آذر) در غرب سواحل خزر و بخش هایی از اردبیل و شمال آذربایجان شرقی پیش بینی می شود و از اواخر وقت سه شنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، روز چهارشنبه (18 آذر) در استان های واقع در شمال غرب، غرب، بخش هایی از جنوب غرب، دامنه ها و ارتفاعات البرز مرکزی در تهران، البرز. و استان های قزوین و برخی از مناطق مرکزی کشور. بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود. بارش باران و وزش باد از روز چهارشنبه با تقویت جریان های شمالی بر فراز دریای خزر در گیلان و غرب مازندران رخ می دهد.

وی افزود: این شرایط در روز پنجشنبه (19 آذرماه) علاوه بر مناطق مذکور در سواحل شرقی دریای خزر در شمال شرق و ارتفاعات و دامنه های البرز شرقی و روز جمعه به شدت و میزان پیش بینی می شود. بارندگی در شمال غرب نیز کاهش خواهد یافت.در سواحل شمال شرقی بارش های پراکنده در دریای خزر و ارتفاعات و دامنه های البرز رخ می دهد.

ضیائیان ادامه داد: با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا از بعدازظهر دوشنبه تا ظهر چهارشنبه (16 تا 9 آذر) در شهرهای کرج، تهران، اراک و اصفهان، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش هوا. کیفیت مورد انتظار است

وی گفت: خلیج فارس روز دوشنبه و دریای خزر از دوشنبه تا پنجشنبه طوفانی است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا سه شنبه (8 آذر) صاف تا نیمه ابری همراه با مه گرفتگی و مه محلی و از بعدازظهر افزایش ابر با کمینه دمای 7 و حداکثر 18 و در روز چهارشنبه (9 آذر) نیمه ابری همراه با مه و وزش باد محلی از بعدازظهر و بارش پراکنده باران در شب با کمینه دمای 9 و حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا بندرعباس با دمای 31 و 32 درجه سانتیگراد گرمترین و امروز همدان و شهر کرد با دمای 3- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور و فردا همدان است. سردترین مرکز کشور با دمای منفی 2 درجه سانتیگراد.”

دیدگاهتان را بنویسید