بارش باران و برف به مدت 5 روز در کشور/هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی دریای خزر


ساعت: 10:26
تاریخ انتشار: 08/06/1401
کد خبر: 1906490

سازمان هواشناسی با اعلام وضعیت جوی ایران از بارش برف و باران در برخی نقاط کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی از بارش باران و برف به مدت 5 روز در برخی نقاط کشور خبر داد و برای استان های ساحلی دریای خزر هشدار نارنجی صادر کرد.
بر اساس نقشه های همدیدی و چشم انداز سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان، بارش باران در نقاطی همراه با رعد و برق و باد شدید. انتظار می رود موقتی باشد. شدت بارندگی امروز غرب گیلان است.
این وضعیت فردا علاوه بر این مناطق در خراسان شمالی و خراسان شمالی نیز اتفاق خواهد افتاد. در این روز شدت بارندگی ها مربوط به استان های گیلان و مازندران است.
یکشنبه هفته آینده در برخی مناطق سواحل دریای خزر، اصفهان، شمال فارس، یزد و همچنین در غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دوشنبه هفته آینده در نواحی غربی، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. علاوه بر این مناطق، میزان بارندگی روز سه شنبه بخش هایی از دامنه های زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور را فرا گرفت.
امروز و فردا در شمال کشور دمای هوا از 4 تا 8 درجه کاهش می یابد. همچنین امروز شرایط برای تشکیل توده گرد و غبار بر فراز عراق و انتقال آن به استان های مرزی غرب و جنوب غرب کشور فراهم است. دوشنبه هفته آینده در دامنه های جنوبی البرز، شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز و در روز سه شنبه علاوه بر این مناطق، سرعت وزش باد در شمال شرق و جنوب شرق کشور افزایش می یابد و در برخی از این نواحی ضربات باد می شود. گرد و غبار

توضیحات سیستم: وزش باد با افزایش ارتفاع موج
زمان شروع: جمعه 08/06/1401
مهلت: شنبه 08/07/1401
نوع خطر: افزایش ارتفاع موج، از 1 تا 1.5 متر در مناطق ساحلی و تا 2.5 متر در مناطق دریایی.
حوزه عمل: مناطق ساحلی و فراساحلی استان های گیلان، مازندران، گلستان.
اثر خطر: احتمال آسیب به تورها و قفس های ماهیگیری، اختلال در تردد قایق های تفریحی و کشتی های سبک و احتمال آسیب به تجهیزات دریایی.
توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با کشتی های سبک و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب در فعالیت های دریایی.

دیدگاهتان را بنویسید