هشدار هواشناسی/ بارش برف و باران به مدت 5 روز در برخی نقاط کشور

هشدار هواشناسی/ بارش برف و باران به مدت 5 روز در برخی نقاط کشور

سازمان هواشناسی از امروز تا شنبه هفته آینده در برخی مناطق کشور بارش برف و باران خبر داد و نسبت به افزایش فعالیت سامانه بارشی در 10 استان هشدار داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های سینوپتیک و آینده سازمان هواشناسی امروز، در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال شرق، مرکز، دامنه‌های مرکزی زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر. ابرناکی، بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود

این وضعیت تا روز جمعه در این مناطق ادامه دارد. همچنین از بعدازظهر پنجشنبه و جمعه در نواحی استان های یزد، خراسان جنوبی، شمال فارس، بوشهر و کرمان و شنبه هفته آینده در شرق و شمال شرق کشور بارندگی خواهد بود.

بارش ها در مناطق سردسیر و کوهستانی شمال غرب، غرب، زاگرس و البرز مرکزی به صورت برف است که به دلیل وزش باد شدید با کولاک همراه خواهد بود.

امروز با جریانات شمالی دریای خزر دمای هوا در استان های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی کاهش محسوسی دارد.

امروز دریای خزر است و از پنجشنبه تا شنبه خلیج فارس.

شرح سیستم: افزایش فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع : سه شنبه 1301/12/16

مهلت : چهارشنبه 17/12/1301

نوع خطر: باران و رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید موقت، برف و کولاک در نقاط مرتفع و سردسیر.

حوزه اثر:

سه شنبه 16/12/1401: کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز، کوه های استان قزوین و زنجان.

چهارشنبه 17/12/1401: کردستان، کرمانشاه، ایلام شمالی، لرستان، زنجان، شرق و شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری.

اثر خطر: لغزندگی جاده ها، کاهش دید، اختلال در حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، طغیان جاده ها، جاری شدن آب، طغیان رودخانه ها، کولاک و ریزش بهمن در مناطق کوهستانی، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقال منابع انرژی، از جمله گاز و برق.

توصیه: پرهیز از سفرهای خارج از شهر، عدم استراحت در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، در صورت لزوم همراه داشتن وسایل زمستانی و سوخت کافی، پرهیز از کوه نوردی و فعالیت های عشایری، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی، لایروبی قنوات و … آبراه های مناطق سردسیر توسط دستگاه های مربوطه برای برف روبی آماده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید