ورود سامانه جدید بارشی به کشور در 24 ساعت آینده / کاهش محسوس دما

ورود سامانه جدید بارشی به کشور در 24 ساعت آینده / کاهش محسوس دما

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی در غرب و شمال غرب کشور طی 24 ساعت آینده و بارش برف و باران در بیش از 16 استان کشور خبر داد و گفت: فردا و در پس فردا در نیمه شرقی کاهش دما بین 5 تا 10 درجه رخ خواهد داد.

صادق ضیائیان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی، سامانه بارشی از شمال غرب و غرب تا 24 ساعت آینده وارد کشور می شود. ، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، در شمال و شرق خوزستان، همدان، مرکزی و بعد از ظهر در قزوین، البرز و تهران باعث بارش برف، باران و وزش باد و در مناطق کوهستانی کولاک می شود.

وی افزود: این سامانه در روز جمعه (یکم بهمن) در مازندران، گلستان، شمال، خراسان رضوی و جنوبی، سمنان و شرق استان تهران باعث بارش باران خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از وزش باد شدید تا روز جمعه در نیمه شرقی کشور خبر داد. وی افزود: اصفهان نیز وزش باد شدید است و می تواند در مناطق مستعد گرد و غبار ایجاد کند.

ضیائیان ادامه داد: تا روز جمعه در نیمه غربی و مناطق مرکزی کشور و در روزهای جمعه (اول بهمن) و شنبه (11 بهمن) در نیمه شرقی کشور بین 5 تا 10 درجه افت دما محسوس خواهد بود. همچنین طی دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر طوفانی و طوفانی خواهد بود. از شنبه تا پایان هفته آینده برای اکثر نقاط کشور جوی پایدار همراه با افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می شود.

وی همچنین وضعیت جوی پایتخت را اعلام کرد و گفت: دمای هوای تهران امروز پنجشنبه کمترین و بیشترین دمای بین صفر تا 8 درجه سانتیگراد، روز جمعه بین 7 تا -3 درجه سانتیگراد و در روز شنبه بین 6 تا – 2 درجه سانتیگراد است. درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود.

وی افزود: آسمان تهران در این روز نیمه ابری، بتدریج متغیر همراه با غبار محلی و در شب نیمه ابری، بتدریج ابری، گاهی با بارش پراکنده و وزش باد و گاهی وزش باد شدید است. همچنین فردا در روز کمی ابری و وزش باد گاهی همراه با وزش باد شدید و در شب کمی ابری و وزش باد گاهی همراه با وزش باد شدید پیش بینی می شود. تهران روز شنبه آسمانی صاف همراه با غبار محلی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید