خروج سامانه بارشی از کشور و افزایش محسوس دما

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا وی درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (28 بهمن) در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، سواحل شرقی دریای خزر، شمال کرمان، بارش پراکنده باران پیش بینی می شود. جنوب یزد و برخی نقاط فارس.

وی ادامه داد: روز شنبه (29 بهمن ماه) بارش پراکنده در خراسان جنوبی و شمال کرمان ظاهر شد و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، از روز یکشنبه (30 بهمن ماه) تا پایان هفته آینده، هوای آرام در اکثر مناطق کشور با افزایش محسوس دما به ویژه در استان انتظارمان را می کشد. بخش شمالی کشور

وی افزود: امروز وزش باد شدید در جنوب شرق و شرق کشور در مناطق غبارآلود دور از انتظار نیست.

ضیائیان گفت: تا سه روز آینده خلیج فارس و دریای عمان در روز یکشنبه مواج خواهد بود. از شنبه تا اواسط هفته آینده افزایش غلظت آلاینده های جوی را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی دو روز آینده تهران گفت: آسمان تهران فردا (29 بهمن) صاف و وزش باد در بعدازظهر و مه محلی در شب همراه با مه آلود است. حداقل دمای صفر و حداکثر 10 درجه در روز یکشنبه (30 باخمن) در صبح صاف و مه آلود و در بعد از ظهر وزش باد و اواخر شب مه رقیق با کمینه دمای یک و حداکثر دما پیش بینی می شود. 11 درجه سانتیگراد

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (28 و 29 بهمن) بندرعباس با دمای 29 و 27 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای 13- و 10- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید