هشدار آب و هوا / شروع فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما

هشدار آب و هوا / شروع فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما

روز جدید : سازمان هواشناسی با هشدار آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در برخی مناطق کشور از افزایش ارتفاع امواج در سواحل جنوبی خبر داد.

بر اساس نقشه های پیش یابی سازمان هواشناسی امروز در استان های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، روز چهارشنبه در گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و غرب و غرب بارندگی خواهد بود. ارتفاعات مرکزی البرز بارش باران، در نقاطی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

بارش ها در گیلان، اردبیل، غرب مازندران و شمال شرق آذربایجان شدیدتر است. روز پنجشنبه در گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان، شمال شرق آذربایجان و شمال غرب آذربایجان و روز جمعه در گیلان، مازندران و برخی مناطق اردبیل و آذربایجان شرقی بارش باران پیش بینی می شود.

شنبه هفته آینده بارش ها در استان های ساحلی دریای خزر و بخش هایی از شمال شرق کشور ادامه دارد. از امروز تا پنجشنبه دمای هوا در گیلان، مازندران و اردبیل بین 8 تا 12 درجه و در گلستان و شمال غرب کشور 4 تا 7 درجه کاهش می یابد.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد و ارتفاع موج

زمان شروع: ظهر روز سه شنبه 15.06.1401

مهلت : ظهر روز پنجشنبه 17/06/1401

نوع خطر: باد نسبتاً شدید، افزایش تلاطم و افزایش ارتفاع موج تا 1.5 متر

حوزه اثر:

سه شنبه 15/06/1401: نواحی ساحلی دریای عمان و شرق تنگه هرمز.

چهارشنبه 16/6/1401: دریای عمان، تنگه هرمز و نواحی شرقی خلیج فارس.

پنجشنبه 17/06/1401: نواحی ساحلی استان هرمزگان و تنگه هرمز.

اثر خطر: خطر غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس و تورهای ماهیگیری، اختلال در تردد دریایی و خطر آسیب به شناورهای کوچک، سبک و تفریحی.
توصیه: محدودیت فعالیت های دریایی از جمله فعالیت های تفریحی، تردد کشتی های سبک و قایق های ماهیگیری، اقدامات پیشگیرانه در برابر آسیب های احتمالی.

شرح سیستم: فعالیت سیستم بارشی و کاهش محسوس دما

زمان شروع: سه شنبه 1401/06/15

مهلت: چهارشنبه 1401/06/16

نوع خطر: باران شدید، باد شدید موقت، رعد و برق، آلودگی مه و کاهش محسوس دما (بین 8 تا 14 درجه سانتیگراد).

منطقه عملیاتی: اردبیل، گیلان و غرب مازندران

اثر خطر: افزایش ناگهانی سطح آب در رودخانه ها و کانال ها، اختلال در تردد، آبگرفتگی جاده های محلی، آسیب به سازه های موقت، رانش زمین، آسیب به تولیدات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در مسافرت های خارج از شهر، پرهیز و پرهیز از تردد و اسکان در حاشیه مسیل ها، رودخانه ها و سواحل دریا، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، تقویت سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، اقدامات پیشگیرانه از آسیب در کشاورزی. فعالیت ها.

توضیحات سیستم: فعالیت سیستم نفوذ و بارش

نوع خطر: باران سیل آسا، باد موقتی شدید، رعد و برق و افت محسوس دما

حوزه اثر:

سه شنبه 1401/06/15: گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شمال شرقی و شمال غرب آذربایجان.

چهارشنبه 16/06/1401: گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال زنجان و شمال کردستان.

پنجشنبه 1401/06/17: اردبیل، گیلان، آذربایجان شمال شرقی، مازندران و گلستان.

جمعه 18/06/1401: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و شمال آذربایجان شرقی.

اثر خطر: احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، اختلال در تردد، احتمال رعد و برق، احتمال آبگرفتگی معابر در سطح محلی، احتمال آسیب به سازه های موقت.

توصیه: در سفرهای خارج از شهر دقت کنید، در هنگام تردد در حاشیه جاده ها مراقب باشید و در حاشیه رودخانه ها توقف نکنید، در کوهنوردی و جابجایی فعالیت های عشایری مراقب باشید، اقدامات پیشگیرانه در برابر آسیب در فعالیت های کشاورزی.

توضیحات سیستم: افزایش تغییر فشار

نوع خطر: باد شدید، در مناطق مستعد گرد و غبار و نفوذ گرد و غبار

حوزه اثر:

سه شنبه 1401/06/15: شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، ایلام، خوزستان، جنوب غربی لرستان و شمال بوشهر.

چهارشنبه 1401/06/16: نوار شرقی خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، نوار شرقی خراسان رضوی، جنوب سمنان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، ایلام، خوزستان، جنوب غربی لرستان و شمال از بوشهر

اثر خطر: احتمال کاهش کیفیت هوا و دید، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال آسیب به تجهیزات حساس به گرد و غبار.

توصیه: ممنوعیت حضور افراد در فضای باز به ویژه اقشار آسیب پذیر، پایش شاخص آلایندگی توسط دستگاه های ذیربط و تصمیم گیری بر اساس مقررات، توقف و توقف خودروها در اطراف درختان پوسیده و ساختمان های نیمه کاره و استحکام سازه های موقت از جمله. تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها.

دیدگاهتان را بنویسید