یخ زدگی و کاهش دما تا 14 درجه در برخی شهرها / احتمال وقوع سیل در 9 استان / ورود سامانه جدید بارشی به کشور از هفته آینده

ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785030

سازمان هواشناسی با اشاره به بارندگی امروز و فردا در کشور نسبت به احتمال وقوع سیل و سیل در 9 استان کشور هشدار داد و از کاهش 14 و 12 درجه ای دما در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز در استان های ساحلی دریای خزر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، شمال فارس، کرمان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت در رسا پیش بینی می شود. برف خواهد بارید.

امروز در استان های خراسان شمالی، تهران، جنوب مرکزی، شرق لرستان و سمنان باران و برف پراکنده و در برخی مناطق نیمه جنوبی فارس، کرمان، هرمزگان و بوشهر احتمال بارش، رعد و برق، وزش باد و. برف در ارتفاعات .

فردا در جنوب استان فارس و بخش‌هایی از کرمان و هرمزگان بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در روز جمعه هفته جاری در ارتفاعات کرمان بارش پراکنده برف و وزش باد خواهیم داشت اما در سایر نقاط کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود. از فردا تا شنبه آینده این شرایط پایدار خواهد بود که باعث غلظت آلاینده های هوا در شهرهای شلوغ و صنعتی شود.

سازمان هواشناسی با اشاره به بارندگی های امروز و فردا از احتمال روان آب، آبگرفتگی معابر، لغزندگی معابر در استان های کرمان، سمنان، فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و خراسان شمالی خبر داد. از بوشهر

یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدید وارد کشور می شود و یکشنبه و دوشنبه آینده در مناطق جنوب غرب کشور و دامنه های زاگرس مرکزی شامل استان های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویرا احمد، فارس و در قسمت شمال غربی پراکنده است. در غرب کشور نیز بارش باران پیش بینی می شود.

امروز به دلیل وزش باد شدید در شرق استان های یزد و کرمان، غرب خراسان جنوبی و بخشی از سیستان و بلوچستان احتمال گرد و خاک وجود دارد.

دمای هوا امروز و فردا در شمال شرق کشور بین 7 تا 14 درجه و در استان های جنوبی رشته کوه البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان بین 6 تا 12 درجه کاهش می یابد. کاهش دما در شرق و مرکز کشور حدود 5 تا 10 درجه است.

سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ این توده هوای سرد در کشور نسبت به احتمال کاهش فشار گاز و افزایش مصرف انرژی، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و آسیب به ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و همچنین مدیریت انرژی هشدار داد. حامل ها فعالیت های کوهستانی، جابجایی محصولات باغی و کشاورزی برداشت شده برای ذخیره سازی و استفاده از ضد یخ در رادیاتورها توصیه می شود.

آسمان تهران امروز ابری گاهی همراه با بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود. فردا و جمعه آسمان تهران صاف است. بیشینه و کمینه دمای هوا در پایتخت ۸ و ۳ درجه است.

امروز اردبیل، بویینور و زنجان با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای 31 درجه بالای صفر گرمترین مرکز کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید