ورود سامانه بارشی به کشور از امروز و تداوم بارش ها تا پایان هفته / احتمال وقوع سیل و سیل در برخی استان ها

ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797096

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی امروز به کشور و تداوم بارش ها و برف تا پایان هفته خبر داد و نسبت به جاری شدن سیل، طغیان رودخانه ها، طغیان معابر و آب روان در چند استان به دلیل تداوم بارندگی ها هشدار داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، بارش ها از امروز دوباره آغاز می شود که شدت آن در نیمه جنوبی کشور خواهد بود. همچنین امروز در برخی از مناطق کوهستانی البرز، شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده باران و برف خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، امروز در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی استان های یزد و اصفهان بارش تگرگ و برف است. پیش بینی در ارتفاعات بالا

همچنین امروز در استان‌های جنوبی و جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رگبار و رعد و برق و در استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال شرق و آذربایجان غربی.باران خفیف.

شدت و تداوم بارندگی امروز در استان های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، جنوب کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان؛ به همین دلیل سازمان هواشناسی هشدار داد که بارش های سیل آسا همراه با وزش باد شدید موقتی در این استان ها می تواند موجب سیل، طغیان رودخانه ها، طغیان معابر شهری، جاری شدن آب و احتمال تخریب پل ها و مسدود شدن راه ها شود.

فردا فعالیت سامانه بارشی و بارشی بیشتر نقاط کشور را فرا می گیرد البته شدت بارش در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود و در شمال نیز شاهد خواهیم بود. کاهش قابل توجه دما

روز سه‌شنبه هفته جاری در جنوب شرق و سیستان و بلوچستان، سواحل عمان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان و شمال شرق، شرق، مرکز، جنوب و شمال غرب بارش شدید خواهد بود.

در روز چهارشنبه در اکثر مناطق کشور (دریای خزر، مناطق غربی، مرکزی و شمال شرق) بارش برف و باران پیش بینی می شود که در آن روز در استان های ساحلی خزر بارش شدید باران پیش بینی می شود.

در روز پنجشنبه هفته جاری سامانه بارشی در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان موجب بارش خواهد شد.

طی 2 روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که در مناطق گرد و خاک دور از انتظار نیست. این وضعیت امروز در استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و فردا در جنوب شرق اصفهان، هرمزگان، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی پیش بینی می شود.

خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی سه روز آینده و دریای خزر نیز فردا و چهارشنبه طوفانی و طوفانی خواهد بود.

آسمان تهران امروز متغییر تا ابری همراه با غبار صبحگاهی پیش بینی می شود و اواخر امروز بارندگی و حداکثر و کمینه دمای پایتخت 10 و 5 درجه پیش بینی می شود.

فردا در نواحی شمالی استان تهران بارش برف و در ارتفاعات به صورت کولاک، وزش باد و مه و روز چهارشنبه بارش متناوب همراه با وزش باد در نواحی غربی و جنوب غربی گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود.

امروز بندرعباس با حداکثر دمای 21 درجه بالای صفر گرمترین و ارومیه با دمای یک درجه بالای صفر سردترین استان کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید