احتمال وقوع سیل و سیل در برخی استان ها/ هشدار هواشناسی به دامداران

احتمال وقوع سیل و سیل در برخی استان ها/ هشدار هواشناسی به دامداران

سازمان هواشناسی با صدور اخطار زرد برای برخی از استان های جنوبی کشور از احتمال وقوع سیل، تگرگ و خسارت به دام ها و دامداران خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های سینوپتیک و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، طی ۲ روز آینده در برخی مناطق هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان بارش ابری و پراکنده، رگبار و رعد و برق و وزش باد موقتی شدید پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه در برخی مناطق آذربایجان غربی، شمال شرق آذربایجان و روز شنبه در بخش مرکزی البرز و کوه های زاگرس مرکزی بارش پراکنده و خفیف پیش بینی می شود.

یکشنبه آینده برای اکثر نقاط کشور هوای آرام و صاف پیش بینی می شود. فردا در استان های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و نیمه شرقی کشور و جمعه تا یکشنبه آینده در اکثر مناطق کشور وزش باد محسوس خواهد بود.

در روز جمعه نیز احتمال وزش گرد و خاک در استان های غربی وجود دارد، این در حالی است که شنبه آینده افزایش محسوس دما در اکثر مناطق کشور به ویژه استان های ساحلی دریای خزر وجود دارد.

شرح سیستم: عملکرد سیستم رسوب گذاری

نوع خطر: باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد

حوزه اثر:

چهارشنبه 12/10/1401: سیستان و بلوچستان، کرمان، ارتفاعات هرمزگان.

اثر خطر: لغزندگی جاده ها، جاری شدن آب در زهکش ها، آبگرفتگی محدود جاده ها، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و درون شهری، احتمال رعد و برق و تگرگ.

توصیه: در بستر کانال توقف نکنید، در هنگام رانندگی در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها احتیاط کنید، خیابان ها و لوله های آب شهر را تمیز کنید، دهانه پل را تمیز کنید و سایر اقدامات را برای جلوگیری از آسیب های احتمالی انجام دهید، مراقب باشید و ترجیحا از خودداری کنید. جابجایی عشایر کوچ نشین، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و کانال ها، حفاظت از کندوهای عسل، پوشش گلخانه ها و محصولات زیر پلاستیکی در برابر تگرگ.

دیدگاهتان را بنویسید