هشدار وقوع سیل در برخی استان ها

هشدار وقوع سیل در برخی استان ها

روز جدید : سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما طی روزهای شنبه و یکشنبه آینده در مناطق شمالی خبر داد و نسبت به وقوع سیل ناگهانی، آبگرفتگی معابر و رعد و برق در برخی مناطق هشدار داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های سینوپتیک و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی امروز در شمال شرق آذربایجان، شرق اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان ابرنکی بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه بارش باران و وزش باد در شمال غرب آذربایجان، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران ادامه داشت و در دامنه های زاگرس واقع در غرب و شمال غرب وزش باد شدید همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

دریای خزر امروز و فردا هیجان انگیز خواهد بود. روز جمعه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش خفیف و پراکنده خواهد بود.

روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار برقرار و در شمال کشور افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود. امروز آسمان تهران صاف و گاهی وزش باد پیش بینی می شود. بیشینه دمای هوای پایتخت امروز 27 درجه بالای صفر خواهد بود.

شرح سیستم: عملکرد سیستم رسوب گذاری

زمان شروع: پنجشنبه 21/07/1301

مهلت: جمعه 22/07/1401

نوع خطر: باران، رعد و برق و باد شدید موقتی

حوزه اثر:

پنجشنبه 21.07.1401: اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شمال شرقی.

جمعه 22/07/1401: شمال استان اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی.

اثر خطر: احتمال رعد و برق، احتمال سیلابی محدود و موضعی، احتمال بالا آمدن سطح رودخانه.

توصیه: از سفرهای غیرضروری خودداری کنید، از دور زدن رودخانه ها خودداری کنید، در سفر به خصوص در عبور از گردنه های کوهستانی احتیاط کنید و در هنگام کوهنوردی مراقب باشید.

دیدگاهتان را بنویسید