هشدار وقوع سیل و رعد و برق در برخی نقاط کشور

هشدار وقوع سیل و رعد و برق در برخی نقاط کشور

روز جدید : سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم سامانه بارشی امروز و فردا در برخی استان ها نسبت به وقوع سیل، صاعقه و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

بر اساس تحلیل هواشناسی و نقشه های آینده ساز سازمان هواشناسی امروز و فردا به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، البرز شمالی و جنوبی، سیستان و بلوچستان و کوه های شرق هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی . .

رگبار شکسته همراه با وزش باد شدید و رعد و برق برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده در برخی مناطق شمال غرب، غرب و کوهستانی البرز پیش بینی می شود.

دمای هوا از اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق کشور افزایش می یابد. از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده به دلیل استقرار توده های هوای گرم با جریانات مرطوب جنوبی، هوای خوزستان به ویژه در مناطق جنوبی نسبتا مرطوب خواهد بود.

توضیحات سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی با پیشنهادهای بالاتر و افزایش ابرهای همرفتی در جنوب شرق کشور.

نوع خطر: رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد

حوزه عمل:

سه شنبه 1401/03/10: شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات و دامنه های جنوبی سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه 20 اسفند 1401: آذربایجان شرقی و نیمه شمالی آذربایجان غربی.

اثر خطر: اختلال در تردد در جاده های بین شهری، احتمال رعد و برق، احتمال وقوع سیلاب موضعی، احتمال آسیب به سازه های موقت و شکستگی نهال ها و درختان فرسوده.

توصیه: از دویدن در کنار رودخانه ها، احتیاط در رانندگی در جاده ها، احتیاط در کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ نشین، احتیاط در چرای دام و استحکام سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره.

توضیحات سیستم: افزایش باد

نوع خطر: افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی از 1 تا 1.5 متر و در مناطق دریایی از 1.5 به 2 متر.

حوزه عمل:

سه شنبه 1401/03/10: قسمت های شرقی دریای عمان

چهارشنبه 1401/03/11: نواحی شرقی و مرکزی دریای عمان

اثر خطر: شناگران ممکن است غرق شوند، تورهای ماهیگیری ممکن است پاره شده و قفس ها آسیب ببینند، ممکن است تجهیزات دریایی آسیب ببینند و قایق های ماهیگیری و کشتی های کوچک ممکن است آسیب ببینند.

توصیه: محدودیت فعالیت های تفریحی، شنا و حرکت شناورهای سبک به ویژه در دریا، اقدامات لازم برای تردد ایمن شناورهای سبک سنگین، محدودیت فعالیت های تعمیر و نگهداری صنعت به ویژه در دریا.

دیدگاهتان را بنویسید