هشدار زرد هواشناسی برای کشاورزان و دامداران استان / مرکز تهران گرمتر می شود


ساعت: 18:28
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879681

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به پیش بینی هوا برای ادامه افزایش دما از صدور هشدار زرد دما برای باغداران و کشاورزان استان تهران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران از صدور اخطاریه زرد هواشناسی در حوزه کشاورزی استان تهران خبر داد و گفت: در تیرماه اخطار زرد دما به باغداران و باغداران ادامه خواهد داشت. کشاورزان استان تهران

وی با اشاره به خطرات افزایش دما گفت: افزایش مصرف انرژی، احتمال گرمازدگی، احتمال استرس گرمایی بر محصولات کشاورزی و افزایش آلودگی ازن از جمله خطرات این پدیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه افزایش دمای هوا مستلزم توجه بیشتر به حوزه کشاورزی و دام و طیور است، افزود: به همه کشاورزان، باغداران و دامداران توصیه می شود دما و تهویه گلخانه ها را کنترل و تنظیم کنند. دامداری ها و مرغداری ها باید تمهیدات لازم را برای افزایش دما و حفظ هوای گرم در نظر بگیرند.

یزدی مهر گفت: آبیاری منظم باغات و مزارع با توجه به نیاز آبی گیاهان و قوام هوای گرم، استفاده از هواکش در شیلات برای تامین اکسیژن استخرها از دیگر موضوعات مهم در بحران گرمای مداوم است.

وی همچنین نسبت به احتمال آتش سوزی در مراتع خشک استان تهران هشدار داد و افزود: تسریع در جمع آوری کاه و کلش سست و بسته بندی و شخم زدن با دیسک بندی اراضی کشاورزی و مراتع برای جلوگیری از آتش سوزی احتمالی به دلیل افزایش دما و گرمی هوا.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه نسبت به وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک در ساعات عصر و عصر امروز چهارشنبه تا پایان روز شنبه هشدار داد: محدوده این هشدار در نیمه جنوبی استان تهران و احتمال وقوع گرد و غبار وجود دارد. سازمان هواشناسی استان تهران، شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت، احتمال نفوذ گرد و غبار گذرا و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید را پیش‌بینی می‌کند.

وی گفت: همچنین از تمامی باغداران تقاضا داریم با توجه به وزش باد شدید نسبت به عملیات سمپاشی و سمپاشی مزارع و باغات توجه ویژه داشته باشند.

یزدی مهر همچنین نسبت به استحکام سازه ها، ایمنی روکش های پلاستیکی و بسته شدن درب و پنجره گلخانه ها بر اثر وزش باد شدید هشدار داد و گفت: اطمینان از استحکام نهال های تازه کاشته شده با نصب فیوز برای مقاومت در برابر باد شدید و انجام اقدامات لازم. به دلیل ریزگردهای گسترده برای جلوگیری از هدررفت آب از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند تا خدای ناکرده در این زمینه بحرانی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید